...
alton&heim

En omnichannel marketing strategi, som understøtter tre fysiske butikker

alton&heim designer, producerer og sælger eksklusive designermøbler med en klar ambition at gøre det let for den bevidste forbruger at vælge møbler i god kvalitet. SearchComet fik til opgave at fastlægge den digitale strategi, som kunne understøtte alton&heims tre fysiske butikker.

RESULTATER

Hvad blev resultatet af arbejdet?

Gennem en fokuseret indsats på mange forskellige indsatsområder, er vi stolte af at kunne præsentere nogle flotte performance-tal i dette samarbejde. Vi arbejder fortsat videre på at skabe endnu bedre resultater for alton&heim, og potentialet er stadig stort på markedet for boliginteriør og møbler.

+ 0 %
Stigning i online salg
+ 0 %
Stigning i online transaktioner
+ 0 %
Udvikling i total trafik
Opadgående graf over alton&heims SEO udvikling som kunde hos SearchComet.
Mere i dybden

Fokus på alle touchpoints i kunderejsen

alton&heim kom til SearchComet med en udfordring; de var en rendyrket retailer, som havde tre butikker i hhv. Aarhus, København og Oslo, men deres digitale synlighed og online salg var meget begrænset.

Hvordan får man skabt et brand, som på papiret burde slå alle konkurrenterne af pinden? Rejsen er lang og særligt i en branche, hvor beslutningsprocessen er lang og kompleks.

Her er det vigtigt, at brandet er synligt, og dernæst kan vække en følelse og afspejle nogle værdier, som forbrugeren kan forstå. Også gerne nogle værdier, som de selv deler – eller synes om.

SearchComets opgave blev, hurtigst muligt, at få brandet ud og leve online og gøre alton&heim mere “tilgængeligt” og kommercielt.

I starten af samarbejdet brugte vi, hos SearchComet, meget tid på at sætte os ind i forretningen – helt fra produktion til levering og kundeservice. Vi besøgte butikken og satte os ind i produkterne og fik i fællesskab med alton&heim fundet frem til de unique selling points, som vi skulle slå på online. Gennem testkøb og en CRO-gennemgang fik vi kortlagt nogle af de væsentlige barriere og triggers som kunne optimeres og sendes til udvikling.

Derudover fik vi skabt en ny prisstrategi, som skaber bro mellem en tilbudsstrategi og alton&heims kerneværdier.

Sideløbende fik vi igangsat indsatser på SEO og SEM, hvor Paid Social blev den primære annonceringskanal. Derudover fik vi arbejdet med hjemmesidens organiske synlighed ved at optimere siderne og skabe links til hjemmesiden.

Vi oplever SearchComet som et bureau, hvor kompetencer og ærlighed vægter højt. De har været gode til at aflæse vores behov i markedet for at blive mere kommercielle, og i den forbindelse har de skubbet os og taget lead på at finde nye veje for alton&heim – også selvom det ikke altid er den nemme vej.

Henrik Althoehn Henriksen

CEO & founder, HEIM A/S

Indtil webshoppen blev optimeret ud fra vores CRO-anbefalinger, var det essentielt at udnytte alton&heims eksisterende styrker. Derfor blev de tre butikker med centrale lokationer i de største byer omdrejningspunktet for den digitale strategi. Vi ønskede således at skabe en digital synlighed, som kunne bidrage til at øge antallet af besøgende i butikkerne.

Denne strategi blev valgt ud fra en fælles vurdering af, at butiksoplevelsen (hvor kunderne kan se og mærke de mere end 100 forskellige stoftyper og farver, mens de får kompetent vejledning fra alton&heims professionelle butikspersonale) havde bedre muligheder for at konvertere og drive salg.

Derfor skabte vi en synlighed med nogle tydelige call-to-actions om, at finde adressen og besøge den nærmeste butik. Hertil fremhæves de fordele ved at besøge butikken og de mange muligheder, man havde for at få en “specialdesignet” sofa med de +100 stoftyper og farver og mange forskellige konfigurationer.

Det lokale fokus kaldte også på en indsats på lokal SEO, hvor vi gennem en grundig søgeordsanalyse fik kortlagt relevante søgeord, som har været med til at bidrage til en øget organisk synlighed fra relevante og købsparate målgrupper. Sammen med on-page SEO fik vi skabt landingssider, som skabte synlighed på højrelevante søgeord, der matchede brugernes intentioner og derved kunne skabe øget interesse for alton&heims produkter.

KONTAKT OS

Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?

Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.

Christian Jessen
Marketing specialist & Partner

Christian Jessen
Marketing specialist & Partner

DET RETTE MATCH

Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?

Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.

Vi er et godt match, hvis I...

Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.