Sådan skabte vi stor synlighed med SEO i en hård branche på blot seks måneder
Kiddo startede i 2020 med at sælge oplevelsesgaver til børn med et mål om at gøre oplevelsesgaver ligeså sjove og spændende som legetøj og elektronik. Kiddo befandt sig i en branche, hvor den digitale konkurrence er hård. Derfor var der lagt op til en hård kamp, da Kiddo opsøgte SearchComet i håbet om at opnå organisk synlighed gennem SEO. Efter et langt og succesfuldt samarbejde blev Kiddo opkøbt af TrueStory.
Hvad blev resultatet af arbejdet?
Alle SEO-specialister kan skrive under på, at det er nemt at skabe forbedringer i organiske placeringer, når udgangspunktet er et helt nyt website uden nogle placeringer.
Men alle SEO-specialister kan også skrive under på, at det er svært at komme op og ligge øverst på Google, hvor det er sjovt at være, særligt når der er tale om en helt ny hjemmeside uden nogen særlig autoritet i branchen eller på Google.
På trods af denne udfordring, har SearchComet formået at skabe en markant vækst i Kiddos synlighed gennem målrettede SEO-initiativer. Dette er et resultat af hårdt SEO-arbejde, men skal samtidig også attribueres til de unikke og spændende produkter, som Kiddo bringer til oplevelsesbranchen, og som taler helt perfekt til målgruppen.
Her er resultaterne af seks måneders arbejde med SEO for Kiddo, hvor fokus har været på teknisk SEO, overordnet optimering samt udarbejdelse af engagerende content-sider, som kan inspirere besøgende til at vælge den rigtige oplevelse for deres børne(børn).
Jeg oplever, at SearchComet er den ansvarlige og engagerede samarbejdspartner, som Kiddo har brug for. Som startup gør det en kæmpe forskel at indgå et samarbejde, hvor man ved at kvaliteten af arbejdet er i orden og kommunikationen fungerer. Klar anbefaling.
Charlotte Staun Hansen
Direktør og founder, Kiddo
Sådan blev SEO-løsningen indledt og udført
Inden SEO-arbejdet rigtigt kom i gang, skulle de relevante søgeord først identificeres. Derfor udarbejdede SearchComet en grundig og gennemarbejdet søgeordsanalyse, hvor alle de relevante søgeord for Kiddo blev identificeret og grupperet, så søgeordene blev nemme at arbejde med i det fremtidige SEO-arbejde.
Der blev efterfølgende opsat monitorering på samtlige af disse søgeord, så det var muligt, at identificere trends i hjemmesidens placeringsudvikling. Disse trends kan nemlig bruges under hele SEO-samarbejdet, til at sætte ind de rigtige steder, før større udfordringer opstår.
Efter et indledende teknisk tjek af hjemmesiden var udført, og de største tekniske udfordringer var løst, skiftede fokus til de søgeord, hvor der var det største potentiale for relevant trafik og omsætning. For Kiddo betød dette et fokus på de vigtigste sæsoner i kalenderen, naturligvis prioriteret ud fra hvilken sæson, der var på trapperne. Dette medførte markante stigninger i synlighed på højrelevante søgeord, der genererede en masse trafik til hjemmesiden.
Sideløbende med denne udvikling blev der samtidig også arbejdet mod at strømline webshoppen og sætte den op for fremtidig succes ved at omstrukturere den måde, produkter blev administreret på. Dette gjorde det muligt at oprette en række nye vigtige sider, der kunne skabe øget synlighed, hvor administrationen og vedligeholdelsen af disse sider kunne automatiseres.
Der kom også fokus på andre spændende søgeordstyper i de første 6 måneder, bl.a. et fokus på geografiske og inspirerende søgninger, der var højrelevante for de aktuelle oplevelser, Kiddo kunne tilbyde.
Dette er blot et omrids af nogle af de aktiviteter, der var I fokus de første 6 måneder af samarbejdet. Men udviklingen står aldrig stille, og derfor fortsætter det gode arbejde med at udvikle Kiddos synlighed.
Resultatet taler for sig selv. Skal vi hjælpe dig med dit SEO?
Så kontakt os i dag.
Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?
Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.
Christian Jessen
Marketing specialist & Partner
Christian Jessen
Marketing specialist & Partner
DET RETTE MATCH
Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?
Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.
Vi er et godt match, hvis I...
- Søger et fast og tæt samarbejde
- Har høje vækstambitioner (måske også med internationale perspektiver)
- Ønsker et grundigt og professionelt setup
- Tør investere i jeres virksomhed og jeres brand
- Ønsker at arbejde med de mest kompetente specialister
Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...
- Søger de billigste eller en standard pakkeløsning
- Mener, at digital marketing er et kort projekt, som kan klares på kort tid
- Ikke finder værdi i et grundigt og professionelt setup
- Har et budget, der ikke matcher jeres ambitionsniveau
- Tror, at vi ikke stiller krav til jer i samarbejdet