Sengetid.dk – Danmarks hurtigst voksende sengeshop

Med en gennemgribende indsats på Google Ads, Affiliate annoncering, SEO, Link Building og strategisk sparring har Sengetid opnået massiv vækst på tværs af deres kanaler.

54% stigning i omsætning på trods af benhård konkurrence og verdenskrise

For Sengetid var det altafgørende, at deres bureau kunne være agile og koordinere store cross-channel indsatser. Efter et helt år med en solidt indsats, kan dette samarbejde ikke kun mærkes i hverdagen hos Sengetid, men også aflæses i resultaterne.

Der var udfordringer fra start, efter Sengetid havde oplevet et fald i konverteringer efter mislykket optimering af deres Google Ads-konto. SearchComet sprang til som nyt bureau på opgaven. Og med vores stærkeste kompetencer brugte vi det meste af påsken på at rydde op på kontoen, hvilket hurtigt stabiliserede – og derefter vendte den negative udvikling og skabte fornyet salg.

Efterfølgende startede en solid SEO indsats, hvor hovedformålet var at erobre førsteplaceringer på Google for de vigtigste søgeord. Ligeledes blev der igangsat nye sider og projekter til at opnå placeringer på andre søgeord, der endnu ikke var tappet ind i. Som et led i denne strategi fik vi lagt fokus på Link Building, så vi kunne øge vægten af de vigtigste sider, og derved øge placeringerne på Google yderligere.

Organisk udvikling i top 3 kernesøgeord:

 KERNESØGEORD #1 

9.780
månedlige søgnigner

Placering (før): 15


Placering (nu):  2

 KERNESØGEORD #2 

5.150
månedlige søgnigner

Placering (før): 19


Placering (nu):  2

 KERNESØGEORD #3 

4.710
månedlige søgnigner

Placering (før): 22


Placering (nu):  3

Denne indsats medførte, at vi så en stigning til placering 1 på 18 nye relevante søgeord, og over 406 andre søgeord blev ligeledes løftet. Dette skabte mange nye eksponeringer, og denne indsats var også med til at bakke om holistiske marketingtiltag, der skulle sikre, at vi var tilstede på alle trin af kunderejsen.

I alt så Sengetid en stigning på over 490% i opnåede organiske placeringer, så de nu dominerer alle deres primære konkurrenter i total synlighed på Google.

89%
stigning i organisk trafik

83%
stigning i organisk salg

50%
stigning i annonce trafik

74%
stigning i annonce salg

Synlige resultater, der kan mærkes

Det tætte samarbejde mellem Sengetid og SearchComet har vist sine tydelige spor i tallene. Vi har set en stigning på alle de kanaler, SearchComet har været i berøring med. Dette har været med til at skabe kontinuerlig vækst måned for måned.

Men udviklingen går hurtigt i Sengetids verden, så selvom vi har løftet vores ansvarsområder på SEO, PPC og CRO, så har vi samtidig også arbejdet med mange projektopgaver, der er opstået løbende gennem samarbejdet. Ved at agere kundens primære marketingresurse, har vi løftet mange centrale opgaver, der blandt meget andet spænder fra designopgaver og hjemmesideopgaver til kontakt med eksterne samarbejdspartnere, udvikling af PR initiativer og planlægning af markedsføringsstrategier.


SearchComet har i den grad gjort en kæmpe forskel hos os. Vi har været forbi flere bureauer, og først da vi landede her, har vi følt os rigtig trygge. De er gode til at følge op, og overholder det de lover. Samtidig med de selvfølgelig præsterer på højt niveau. Vi er meget kritiske, så jeg kan sige med ro i maven, at det bliver en klar anbefaling herfra.

Nick Christensen
Direktør i Sengetid.dk

Det handler ikke kun om at skabe resultater, men også om at yde strategisk rådgivning, der kommer helt ind på virksomhedens kerne

Gennem samarbejdet har vi arbejdet med mange forskellige problemstillinger omkring den strategiske retning og de mange tiltag, der kommer i spil for en stor virksomhed med mange projekter.

SearchComet har ageret som en rådgivende partner, hvilket betyder, at vi har hjulpet med mange områder, der ikke direkte relaterer sig til vores primære ansvarsområde.

Hos SearchComet anerkender vi vigtigheden af at sætte sig ind i kundens forretning, og dette tætte samarbejde var derfor helt naturligt for konsulenterne i SearchComet.