CSR (Social Corporate Responsibility)

Hos SearchComet støtter vi op om udvalgte CSR initiativer. Læs mere om intiativerne herunder.

Ansvar er mere end et klistermærke

Hos SearchComet gør vi vores bedste, for at passe på miljøet, naturen og det gode fællesskab. Vi udlever dette i vores dagligdag, men deltager også i initiativer med fokus på disse kerneværdier.

Verden er ét stort fællesskab, og det skal vores handlinger reflektere. Det skal være en selvfølge, at enhver virksomhed, ligesom ethvert menneske i den virksomhed, står til ansvar for deres handlinger og forsøger bedst muligt at agere ud fra et principielt etisk standpunkt.

Det skal ikke afhænge af respekt, klistermærker eller lykønskninger, men i stedet af en altruistisk tankegang, hvor vi hjælper hinanden, udelukkende med det formål at hjælpe fællesskabet.

Vores syn på virksomheders ansvar i samfundet er identisk med vores syn på medarbejdere og arbejdskultur hos SearchComet: naturligt, ambitiøst og med plads til frirum.

Som nævnt, så vurderer vi virksomheders ansvar højt, og det er kun mere sandt i en moderne verden, hvor virksomheder af alle slags har travlt med at udnytte ressourcer såvel som mennesker og hele nationer.

Det er begrænset, hvad vi kan gøre alene, men det er ikke nogen undskyldning for at melde sig ud af kampen.

Vi er ikke en webshop, så det er begrænset, hvor meget vi pakker ting i kasser og lignende. Fokus på miljøet er, dog, er prioritet for os alle, og vi gør også vores bedste for at køre en (næsten) papirløs arbejdsplads.

Det samme gælder for miljøet som for samfundet: det er begrænset, hvor meget vi kan gøre på egen hånd. Men mange bække små gør en stor å. Og den å må meget gerne undgå at blive forurenet med menneskers spildevand og overforbrug.

Du skal ikke have adresse i den moderne verden i lang tid, før du udvikler en helt særlig afsky for en postkasse stuvet til kanten med reklamer, gratis aviser og andet gøgl, der ryger direkte i skraldespanden uden så meget som at blive snuset til.

Den digitale version af uønskede reklamer er heller ikke meget bedre. Vi er et digitalt marketing bureau — vi kender alt til dårlige, intetsigende reklamer.

Alene det spild af ressourcer og arbejdskraft, uønskede reklamer står for til daglig, burde være nok til, at der blev gjort noget mere konkret for at løse den plage, det er i samfundet.