microsoft-advertising-bing-ads
Online Annoncering

Microsoft Advertising

Få adgang til et helt nyt og købsparat segment, du ikke kan fange på Googles søgemaskine.

Hvorfor annoncere med Microsoft Adertising?

Microsoft Advertising (tidligere Bing Ads) er en oplagt mulighed for dig, der allerede har opnået resultater med Google Ads. På verdensplan har Bings søgemaskine en markedsandel på 2,38%, som gør Bing til den næststørste søgemaskine i verdenen. Det lyder ikke af meget, men da Bing er standardsøgemaskinen på nye laptops og formaterede computere, finder vi mange segmenter på Bing, som ikke findes på Google. Du får derfor adgang til helt nye målgrupper via Microsoft Advertising, vi kan indflyde til at konvertere.

40% af Bing brugerne er mellem 34 og 54 år, og 44% af brugerne er gift. Bing har også mindre konkurrence på platformen, hvilket betyder, at du kan forvente en positionsforbedring på 35% med en lidt mindre klikpris, end den du bruger på Google Ads. Derudover er klikraten også 34% højere på Bing.

Hos SearchComet kan vi hjælpe dig med at få Microsoft Advertising sat op, så det kører med største afkast. Det er vores erfaring, at Microsoft Advertising er lønsomt for de fleste virksomheder, da den billige klikpris betyder, at dit afkast ofte er højere end på Google Ads. Microsoft Advertising er et vigtigt led i din diversificering af omsætning og trafik online, og dette er endnu en årsag til, at din virksomhed også skal udnytte de muligheder Microsoft Advertising tilbyder.

SearchComet hjælper dig med:

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Opsætning af hele din Microsoft Advertising konto

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Løbende optimering af kontoen

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Videreudvikling af din Microsoft Adertising konto

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Analyse af trafik og performance

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Rådgivning om Microsoft Advertising


Vil du også på Bing, eller ønsker du at forbedre din annoncering, så kontakt os nu.

Hvad koster Bing Ads (Microsoft Ads)

Hvis du allerede har erfaring med Google Ads, så ved du allerede hvordan Bing fungerer og hvad det typisk vil koste. Bing kører med samme auktionssystem, hvor du vil betale klikpriser ud fra konkurrenternes bud. Derfor er det svært at sige, præcis hvad du vil betale for din trafik.

Ligesom Google Ads står det dig frit for, hvor mange penge du vil bruge. Det er kun klikprisen (altså hvad du betaler per klik), du vil skulle betale, så hvis du betaler 1 kr. per klik, og dit budget er 100 kr., så kan du få 100 klik for dit budget.

Betyder det så, at du allerede kender din klikpris, hvis du har erfaring med Google Ads?

Nej, det er ikke tilfældet. Bing Ads er ikke lige så populært som Google Ads, og derfor betaler du også ofte mindre per klik sammenlignet med Google Ads. Du kan derfor spare mange penge, ved at bruge en del af dit totale marketingbudget på Bing Ads. Alternativt kan du sætte den samme pris per klik, hvilket generelt vil resultere i bedre placeringer i søgeresultatet, end hvad du kunne forvente på Google.

Bing Ads Bureau – Sådan arbejder vi med Bing

Hos SearchComet arbejder vi med Bing Ads for de kunder, der har deres online annoncering hos os. Dette skyldes, at vi altid anbefaler vores kunder, at få opsat en Bing Ads konto, hvis de allerede er på Google Ads.

Microsoft ved godt, at Bing er en lille platform, og det betyder også, at de forsøger at gøre det nemt at administrere Bing Ads, så der er større incitament for at oprette en Bing konto. Det betyder blandt andet, at det er muligt at overføre mange af de optimeringer der foretages på Google Ads, så du ikke skal til at optimere Google Ads og Bing Ads særskilt.

Derfor kan vi ofte administrere din Bing Ads konto på ganske kort tid, såfremt vi har tid til optimering af din Google Ads konto. Er du interesseret i at høre om dine muligheder, så er du altid velkommen til at ringe til os.

Når vi arbejder med Bing Ads sikrer vi, at vi kan spore på Bing trafikken og måle på annonceringens effektivitet. Dette kan gøres på flere måder, f.eks. med Bings UET tag, men ofte er det nok med auto-tagging (UTM). Med den korrekte opsætning kan vi følge effektiviteten i Google Analytics, så vi kan optimere ud fra de skabte konverteringer og trafik.

Derudover holder vi Bing kontoen opdateret med Google Ads optimeringerne. Dette involverer f.eks. oprettelse af nye Bing kampagner, søgeord, annoncer, udvidelser og lignende. Det er vigtigt, for at din konto altid skaber det bedst-mulige afkast.

GRATIS POTENTIALEANALYSE

Bestil en gratis potentialeanalyse som startskuddet på, hvordan du når dine mål.

Bestil potentialeanalyse Læs mere om samarbejdet