SØGEMASKINEOPTIMERING

Lokal SEO

Vi søger restauranter, firmaer, butikker og alt andet i nærheden af vores egen placering. Derfor er Lokal SEO vigtigt, og noget du skal tage seriøst.

Hvorfor Lokal SEO?

Når vi taler om SEO, er der ligeledes et ekstra ben, som din virksomhed bør tænke ind, da mange af dine besøgende ville kunne finde dig netop denne vej også.

Lokal SEO kan involvere mange aktiviteter, heriblandt opsætning og optimering af en geografisk Google My Business profil, optimering af hjemmesiden ud fra geografiske søgetermer og opnåelse af anmeldelser på relevante sider med geografisk fokus. De ovenstående emner kommer vi nærmer ind på.

46% af alle Google-søgninger omhandler en geografisk placering – derfor er det essentielt, at din virksomhed tænker Lokal SEO ind i marketingstrategien. Med fokus på Lokal SEO kan din virksomhed blive vist, når personer nær jer søger efter jeres ydelser eller produkter.

Google My Business

En Google My Business profil (GMB), er en gratis ydelse fra Google, som du kan vælge til din virksomhed. Vi ser ingen grund til ikke at tænke dette ind, hvis du ønsker optimere din lokal SEO.

Ved at oprette en Google My Business får du mulighed for at øge dit brand på lokale søgninger, som er det, lokal SEO omhandler.

Din GMB vil blive fremvist ude i højre side, hvortil både dit logo, bygningen udefra, og andre relevante informationer omkring virksomheden vil blive fremvist.

Lokal SEO - Google My Business - SearchComet

Ved at sætte ind på alle disse områder, kan vi øge din virksomheds synlighed i søgeresultatet på relevante organiske søgninger.

Tilføj produkter/ydelser til din Google My Business

Google arbejder rigtig meget på at optimere deres GMB-tjeneste, og det bedste ved det hele er, at det fortsat er en gratis måde at arbejde med lokal SEO. En af de features, som din virksomhed vil kunne drive meget glæde af er, at du kan tilføje jeres produkter og/eller ydelser.

Ved at tilføje jeres produkter og/eller ydelser til jeres GMB, vil I fremstå mere iøjenfaldende, når folk laver en lokal søgning, da du har optimeret din virksomheds lokale SEO.

Lokal SEO - Produkter og ydelser til Google My Business - SearchComet

Forbrugeren har ligeledes en mulighed for at klikke sig ind på selve din ydelse/produkt, hvortil de kan læse mere relevant information. Hvis denne information har været tiltalende nok for forbrugeren, kan de deraf klikke sig videre ind på jeres hjemmeside.

Dette er en ekstra god måde at arbejde med lokal SEO, og det bedste er, at det er en helt igennem gratis model, som Google tilbyder til samtlige virksomhedsejere.

Lokal SEO i bunden af hjemmesiden

Det er ligeledes vigtigt at gøre det let for Google at finde frem til din virksomhedsoplysninger, og dette gøres via lokal SEO. En mulighed her er, at du opretter de såkaldte, NAP oplysninger.

NAP oplysninger arbejdes via lokal SEO, og disse bliver ofte lagt i bunden af hjemmesiden. Dette hjælper Google til at kunne crawle virksomhedens vigtige informationer, så din virksomhed senere vil kunne blive belønnet for det gode lokale SEO arbejde.

NAP - Lokal SEO - SearchComet

For mange virksomheder vil dette også være med til at optimere virksomhedens troværdighed på brand-søgninger, da vi kan få (positive) anmeldelser ud i søgeresultatet, og vi kan øge synligheden øverst med en Google My Business profil, geografisk kort, mv.

Brug linkbuilding til lokal SEO

Når du arbejder med SEO, arbejder du muligvis også med linkbuilding. Men faktisk kan du også øge din lokale synlighed ved hjælp af linkbuilding-strategi, hvor du byder ind på lokale søgeord.

Skabes der troværdige links ind til din hjemmeside igennem lokal SEO, kan dette også være med til at gavne hele din virksomheds brand, og du vil få et stærkere brand via lokal SEO.

Er du interesseret i at høre mere om en Lokal SEO-løsning hos SearchComet, så kontakt os for at høre mere om dine muligheder.

SearchComet hjælper dig med:

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Oprettelse og optimering af Google My Business

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Identificering af højrelevante geografiske søgeord

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Optimering af hjemmesiden med fokus på Lokal SEO

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Strategi for anmeldelser og troværdighed

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Rådgivning og sparring om dit lokale søgeresultat


Vil du øge din synlighed på højrelevante geografiske søgninger, så kontakt os nu.

    GRATIS POTENTIALEANALYSE

    Bestil en gratis potentialeanalyse som startskuddet på, hvordan du når dine mål.

    Bestil potentialeanalyse Læs mere om samarbejdet