Stor international synlighed gennem 360-digital indsats
TRANSLYFT A/S, en førende udvikler af hydrauliske løfteborde til erhverv, indgik et samarbejde med SearchComet omkring digital markedsføring, hvilket blandt andet involverede initiativer inden for online annoncering (Google Ads og LinkedIn Ads), on- og off-page SEO samt forskellige CRO-initiativer.
Hvad blev resultatet af arbejdet?
Samarbejdet har været yderst positivt for alle parter, og derfor er vi også glade for, at vi samtidig kan vise nogle flotte tal for TRANSLYFTs udvikling, der har oplevet en markant fremgang over det sidste år – en udvikling vi tror på vil fortsætte.
Storbritannien
Holland
Ud over denne markante udvikling i TRANSLYFTs synlighed, kunne vi også konstatere en stor udvikling i den skabte trafik, hvilket samtidig medførte en stigning i antallet af konverteringer:
Det kan være svært at forstå en B2B-niche virksomhed som Translyft, men teamet fra SearchComet har altid vist stor interesse og forståelse for vores branche. Deres ekspertviden om at skabe bedst synlighed på Google, Bing osv. og de klare retningslinjer for, hvordan vi kunne forbedre hjemmesiden bedst muligt, har gjort en stor forskel. De får min varmeste anbefaling!

Katrine Bak Samallo
Marketing Coordinator, TRANSLYFT A/S
Et effektivt samarbejde – i fællesskab
TRANSLYFT udvikler og producerer højteknologisk løfteudstyr til hele verden, og netop derfor var international SEO et vigtigt aspekt af samarbejdet.
Derfor blev der aftalt, at der ville være mulighed for skiftende lande-fokus for SEO-initiativet, så det var muligt at løfte virksomhedens synlighed internationalt.
Vi ønsker altid at efterleve vores kunders ønsker, og netop derfor var vi glade for at tilbyde denne fleksible løsning, der involverede flere sprog, og som ville kræve et tæt samarbejde med kunden, om at få udarbejdet tekster og få godkendt arbejdet hos TRANSLYFT.
For at gøre disse processer simplere, udarbejdede vi et SEO-arbejdsark, der kunne facilitere denne proces, og sikre at TRANSLYFT kunne bruge egne interne resurser i arbejdet, så vi havde mulighed for at udvikle siden aggressivt.
Vores værktøjer og processer viste sig at være givtige for samarbejdet, og med Katrine Bak Samallo som internt tovholder hos TRANSLYFT, blev der rykket på de SEO-forslag, vi udarbejdede hver måned.
Løftet i trafik og synlighed kommer også som et resultat af den store indsats, der er foretaget for off-page SEO, hvor SearchComet har opbygget virksomhedens linkprofil, så der har været en stigning i antallet af refererende domæner med +260%, og domænet er styrket med en stigning i dets domain rating med +28,13%.
Teknisk SEO har også været et vigtigt fokus for samarbejdet, da der har været adskillige udfordringer, der blev identificeret og løst under samarbejdet. Det resulterer i en sundere, hurtigere og mere brugervenlig hjemmeside, som Google har nemt ved at forstå og evaluere ordentligt. Dette er vigtigt for mulighederne for at ligge højt i Googles søgeresultat.
Ud over arbejdet med virksomhedens synlighed har SearchComet også hjulpet TRANSLYFT med løbende CRO-initiativer, særligt ifm. opsætning af sporing, optimering af datavaliditeten, filtrering i data og målsporing. Dette har særligt været vigtigt, da TRANSLYFT netop målretter så mange forskellige lande, hvilket kan være med til at skabe rod eller forvirring omkring det indsamlede data.
Til sidst har SearchComet også hjulpet med en Go-To-Market Strategi, så der foreligger en plan for, hvordan TRANSLYFT kan opnå synlighed via betalt annoncering såvel som søgemaskineoptimering, når der skal opsættes hjemmeside og markedsføring til nye lande.
Skal jeg skabe synlighed for din virksomhed?
Søger du en digital marketing specialist, der sætter sig ind i din virksomhed og situation, og skaber de rette resultater? Udfyld nedenstående formular og jeg giver dig et kald, eller send mig en mail, og vi kan tage en dialog om mulighederne for et samarbejde.
Morten Lundgaard
Ejer og Marketing Specialist
Morten Lundgaard
Ejer og Marketing Specialist
DET RETTE MATCH
Er jeg den rigtige specialist til jeres forretning?
Inden du indleder et samarbejde med mig, sørger jeg altid for en grundig forventningsafstemning. Jeg synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.
Vi er et godt match, hvis I...
- Søger et fast og tæt samarbejde
- Har ambitioner om et længere samarbejde
- Ønsker et grundigt og professionelt setup
- Tør investere i jeres virksomhed og jeres brand
- Ønsker en troværdig specialist, der tager ansvar
Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...
- Søger de billigste eller en hurtig løsning
- Mener, at digital marketing kan klares på kort tid
- Ikke finder værdi i et grundigt og professionelt setup
- Har et lavt budget men skyhøje forventninger
- Vil have urealistiske garantier