Fordelene
Hvad er fordelene ved lokal synlighed?
Når vi taler om SEO, er der et ekstra ben, som din virksomhed bør tænke ind, da mange af dine besøgende ville kunne finde dig netop denne vej også – gennem Lokal SEO. Vi søger restauranter, firmaer, butikker og alt andet i nærheden af vores egen placering. Derfor er Lokal SEO vigtigt, og noget du skal tage seriøst. Med fokus på Lokal SEO kan din virksomhed blive vist, når personer nær jer søger efter jeres ydelser eller produkter.
Synlighed i lokalområdet
Bliv synlig for personer i dit nærområde, så din virksomhed kommer frem, når der søges efter relevante services eller produkter
Relationsbåret
Søger dine typiske kunder tætte forhold i lokalområdet? Skab kontakten og få dem til at kontakte dig, når behovet opstår.
Lokal butik eller kontor
Vis dit kontor, din adresse eller dit specifikke butiksudvalg til personer i dit lokalområde, og få dem til at besøge butikken eller tage kontakt.
Andre discipliner under SEO:
Mulighederne
Derfor skal du bruge Lokal SEO
Det er vigtigt, at din virksomhed tænker Lokal SEO ind i din virksomheds marketingstrategi.
- 46% af alle Google-søgninger er efter lokalt indhold – SocialMediaToday, 2019
- 60 % af smartphonebrugere har kontaktet en virksomhed direkte via søgeresultaterne – Think with Google, 2019
- 46 % af shoppere tjekker en butiks lagerstatus, inden de besøger en butik – Think with Google, 2019
DET RETTE MATCH
Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?
Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.
Vi er et godt match, hvis I...
- Søger et fast og tæt samarbejde
- Har høje vækstambitioner (måske også med internationale perspektiver)
- Ønsker et grundigt og professionelt setup
- Tør investere i jeres virksomhed og jeres brand
- Ønsker at arbejde med de mest kompetente specialister
Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...
- Søger de billigste eller en standard pakkeløsning
- Mener, at digital marketing er et kort projekt, som kan klares på kort tid
- Ikke finder værdi i et grundigt og professionelt setup
- Har et budget, der ikke matcher jeres ambitionsniveau
- Tror, at vi ikke stiller krav til jer i samarbejdet
Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?
Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.
Morten Lundgaard
Marketing specialist & Partner
Morten Lundgaard
Marketing specialist & Partner
Mere i dybden
Hvorfor Lokal SEO?
Lokal SEO kan involvere mange aktiviteter, heriblandt opsætning og optimering af en geografisk Google My Business profil, optimering af hjemmesiden ud fra geografiske søgetermer og opnåelse af anmeldelser på relevante sider med geografisk fokus. De ovenstående emner kommer vi nærmer ind på.
Google My Business
En Google My Business profil (GMB), er en gratis ydelse fra Google, som du kan vælge til din virksomhed. Vi ser ingen grund til ikke at tænke dette ind, hvis du ønsker optimere din lokal SEO.
Ved at oprette en Google My Business får du mulighed for at øge dit brand på lokale søgninger, som er det, lokal SEO omhandler.
Din GMB vil blive fremvist ude i højre side, hvortil både dit logo, bygningen udefra, og andre relevante informationer omkring virksomheden vil blive fremvist.
Ved at sætte ind på alle disse områder, kan vi øge din virksomheds synlighed i søgeresultatet på relevante organiske søgninger.
Tilføj produkter/ydelser til din Google My Business
Google arbejder rigtig meget på at optimere deres GMB-tjeneste, og det bedste ved det hele er, at det fortsat er en gratis måde at arbejde med lokal SEO. En af de features, som din virksomhed vil kunne drive meget glæde af er, at du kan tilføje jeres produkter og/eller ydelser.
Ved at tilføje jeres produkter og/eller ydelser til jeres GMB, vil I fremstå mere iøjenfaldende, når folk laver en lokal søgning, da du har optimeret din virksomheds lokale SEO.
Forbrugeren har ligeledes en mulighed for at klikke sig ind på selve din ydelse/produkt, hvortil de kan læse mere relevant information. Hvis denne information har været tiltalende nok for forbrugeren, kan de deraf klikke sig videre ind på jeres hjemmeside.
Dette er en ekstra god måde at arbejde med lokal SEO, og det bedste er, at det er en helt igennem gratis model, som Google tilbyder til samtlige virksomhedsejere.
Lokal SEO i bunden af hjemmesiden
Det er ligeledes vigtigt at gøre det let for Google at finde frem til din virksomhedsoplysninger, og dette gøres via lokal SEO. En mulighed her er, at du opretter de såkaldte, NAP oplysninger.
NAP oplysninger arbejdes via lokal SEO, og disse bliver ofte lagt i bunden af hjemmesiden. Dette hjælper Google til at kunne crawle virksomhedens vigtige informationer, så din virksomhed senere vil kunne blive belønnet for det gode lokale SEO arbejde.
For mange virksomheder vil dette også være med til at optimere virksomhedens troværdighed på brand-søgninger, da vi kan få (positive) anmeldelser ud i søgeresultatet, og vi kan øge synligheden øverst med en Google My Business profil, geografisk kort, mv.
Brug linkbuilding til lokal SEO
Når du arbejder med SEO, arbejder du muligvis også med linkbuilding. Men faktisk kan du også øge din lokale synlighed ved hjælp af linkbuilding-strategi, hvor du byder ind på lokale søgeord.
Skabes der troværdige links ind til din hjemmeside igennem lokal SEO, kan dette også være med til at gavne hele din virksomheds brand, og du vil få et stærkere brand via lokal SEO.
Er du interesseret i at høre mere om en Lokal SEO-løsning hos SearchComet, så kontakt os for at høre mere om dine muligheder.