Målopsætning

Spor alle din mikro- og makro-konverteringer, så du har indblik i dine kunders adfærd

Fordelene

Hvor skal du opsætte sporing på din hjemmeside?

Opsætning af korrekt sporing i Google Analytics, Facebook og andre platforme er ekstremt vigtigt, når du investerer i online aktiviteter. Uden velfungerende sporing på de vigtigste handlinger, der kan udføres på hjemmesiden, har du ingen måde hvorpå du kan evaluere effekten af dine online aktiviteter. Selvom sporing ikke skaber direkte omsætning, så er det dog den måde hvorpå, du kan sikre, at du bruger dit budget de rigtige steder, så du får den største effekt mulig.

Få indsigt i effekten

Se præcis hvor dine kunder kommer fra, hvem de er og hvordan de interagerer med dit hjemmesideindhold.

Målrettet optimering

Find ud af hvilke kampagner, annoncer, søgeord og målgrupper der virker og skaber en reel effekt for din bundlinje.

Synergieffekter

Brug algoritmebaseret budgivning i din annoncering, lookalike lister baseret på tidligere kunder og meget andet, der ellers ville være umuligt.

Mulighederne

Hvordan hjælper vi dig med opsætning af mål?

Hos SearchComet kan vi hjælpe med at skabe et overblik over de muligheder, du har til rådighed. Efter vi har identificeret relevante mål og touchpoints, hjælper vi naturligvis også med implementeringen af sporingen.

Typer af mål

Hvilke parametre og handlinger kan vi måle på?

Når du skal evaluere din online performance, kan du fokusere på mikro- og makrokonverteringer. En makrokonvertering er dit primære mål — for en webshop vil dette typisk være et køb. En mikrokonvertering er derimod mindre mål, som understøtter udførelsen af dit primære mål — for en webshop kan dette f.eks. være aktivering af chatfunktioner, klik på mails eller telefonnumre og lignende.

Her er de typiske mål, vi opsætter:

Omsætning

Track alle køb på hjemmesiden, gennemsnitlige ordrestørrelser, omsætning og meget andet, så du altid er bevidst om afkastet af dine investeringer.

Klik på telefonnumre

Find ud af hvem der klikker på dine telefonnumre og tager kontakt, så du ved præcis hvor dine kundeemner kommer fra.

Klik på email

Spor på klik på e-mailadresser på din hjemmeside. Vi kan endda opsætte det, så du også kan se, hvilke e-mailadresser der klikkes på.

Leads/henvendelser

Har du en kontaktformular eller en anden måde at komme i kontakt med dine kundeemner? Få opsat sporing på alle formularer.

Sign-ups

Er nyhedsbrevtilmeldinger vigtige for jer? Få opsat sporing på kontaktformularen, så du ved præcis hvor dine nye tilmeldinger kommer fra.

Bookinger

Et booking system er et klassisk makromål for mange, hvor online booking systemer er normen. Vil du have sporing på dit booking system, så ser vi på mulighederne.

KONTAKT OS

Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?

Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.

Morten Lundgaard
CTO & Partner

Morten Lundgaard
CTO & Partner

DET RETTE MATCH

Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?

Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.

Vi er et godt match, hvis I...

Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...