SEO Bureau

Vil du være synlig i det organiske resultatet på verdens største søgemaskine?

SearchComet er et SEO bureau i Aarhus, der hjælper dig og din virksomhed til at opnå optimal synlighed, trafik og konverteringer langs hele kundens rejse.

Seo services

Hvordan kan vi skabe organisk synlighed for din forretning?

Når vi sætter gang i et SEO-samarbejde, tager vi først og fremmest udgangspunkt i den data, som vi kan finde fra vores forskellige SEO-værktøjer. Der er utrolig meget data rundt ude på nettet, som vi kan benytte os af, når vi skal arbejde med Google søgemaskineoptimering.

Ved at indhente nok data omkring din virksomhed, får vi også et bedre grundlag for vores SEO rådgivning. På denne måde stikker vi ikke blot en finger i vejret og håber på, at vi rammer rigtig. Ligeledes åbner vi op for den data, som vi har fundet frem til, så du som kunde altid kan sidde og følge med.

Men god SEO er desværre sjældent nok på egen hånd. Derfor tænker vi også strategisk og optimerer ud fra flere forskellige vinkler på samme tid. Formålet er at optimere hele vejen rundt og udnytte enhver mulighed, vi (og du) har til rådighed.

Vi hjælper dig vha. en omnichannel datadrevet SEO-strategi, som sikrer, at din virksomhed får optimal synlighed, trafik og konverteringer langs hele kundens rejse.

Nedenfor giver vi et hurtigt indblik i nogle af de forskellige SEO discipliner, det er vigtigt at have fokus på.

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalysen er hjørnestenen i din SEO-løsning. Den kortlægger relevante søgeord samt søgevolumen og konkurrencesituation, så vi kan optimere dit site målrettet.

On-page SEO

Med korrekt optimering af tekster, titler og meget andet på din hjemmeside, hjælper vi Google til at forstå relevansen af din side, så du får bedre placeringer i Googles søgeresultater.

Lokal SEO

Med Lokal SEO kan du øge din rangering for brugere, der befinder sig i nærheden af din adresse. Det er optimalt for virksomheder med butikker, men for virksomheder, der ofte får besøg, er det også vigtigt at fokusere på Local SEO.

Linkbuilding

En af de vigtige faktorer i din rangering på Google er din sides troværdighed og popularitet på nettet. Ved at få andre sider til at linke til dig, kan vi derfor forbedre dine placeringer samt øge trafikken fra andre hjemmesider.

Teknisk SEO

Selvom din side er veloptimeret i forhold til Onpage SEO, så får du ikke fuld effekt af dit arbejde, hvis teknikken ikke fungerer ordentligt. Det er derfor vigtigt, at din side er sat korrekt op, så Google kan indeksere og forstå hjemmesideindholdet.

Content Marketing

Content Marketing handler om at skabe værdifuldt og troværdigt indhold for dine besøgende og potentielle kunder. Spændende indhold er værdifuld i brandingen af din virksomhed, og giver mulighed for synlighed på nye søgeord.

Hastighedsoptimering

Hastighed er blevet meget vigtigt over de seneste par år. Her er det millisekunderne, der tæller, så din side skal være så hurtig som muligt. Dette øger både din rangering på Google og konverteringsraten på siden.

Om Searchcomet

Sådan sikrer vi din digitale succes

Drømmer du om at øge din online synlighed, få mere relevant trafik til din hjemmeside og dermed få flere leads og konverteringer — så lad os samarbejde om at gøre netop dét.

SearchComet er et passions- og datadrevet Online Markedsførings Bureau. Vi hjælper dig og din virksomhed med at få succes online gennem SEO, online annoncering, konverteringsoptimering og digital strategi.

SMV-specialiseret

Vi har stor erfaring med at vækste små– og mellemstore virksomheder gennem digital marketing. Vi kender SMVernes behov og udfordring, og vores samarbejdsform er tilpasset dertil.

Ærlig rådgivning

Det er ingen hemmelighed, at SearchComet også skal drive forretning, men omdrejningspunktet for vores rådgivning har altid til formål at vækste din forretning først!

Gennemsigtighed

Vi er svært begejstret for data, og det håber vi også, vores kunder er/bliver. Derfor har vi skabt et gennemsigtigt samarbejde, hvor din data er tilgængelig i dit eget KPI Dashboard.

Det store spørgsmål

Hvorfor skal du overveje SEO i din forretning?

Forbrugeren bliver hele tiden mere bevidst omkring annoncer; derfor er organisk synlighed vigtigt. SEO er gratis trafik til din hjemmeside. Vi anerkender, at der er en udgift i form af vores konsulentydelser, men vi tror på, at det er det hele værd. Resultaterne er vedvarende og kan være en stor kilde til omsætning for både B2B og B2C.

CASES

Resultaterne af vores arbejde

Vi er utrolig glade for alle vores kunder, og vi bestræber os altid på at skabe de bedste resultater. Her er nogle af de samarbejder, som vi har fået lov til at dele med jer, og hvor vi er særligt stolte af de skabte resultater.

STRATEGIEN

Sådan arbejder vi strategisk med SEO med din virksomhed

SEO består af mange elementer, og derfor er god SEO også holistisk SEO, hvor der ikke kun fokuseres på ét område, men på samtlige områder, Google rangerer hjemmesider ud fra.

Det er vigtigt at forstå, at SEO handler om at give brugerne, hvad de gerne vil have. Jo bedre du er til at give brugerne, hvad de gerne vil have – jo mere synlighed og popularitet kan du forvente. Men hvad vil brugerne have? De vil have information, varer og vejledning. Det er vigtigt at forstå, præcis hvilke spørgsmål og behov brugerne har, for at vi kan opfylde disse behov bedst muligt.

1

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalysen er et uvurderligt redskab til at identificere brugernes behov, så vi kan optimere mod disse behov og derved give brugerne præcis hvad de har brug for.

2

Teknisk SEO gennemgang

Den tekniske sundhed er vigtig for jeres mulighed for at rangere på Google. Her foretager vi et crawl af jeres website og får identificeret eventuelle indekseringsbarrierer.

3

Analyse af konkurrencen

Det er vigtigt at kende SEO-niveauet på dit marked. Måske har konkurrenter allerede opnået gode resultater med hårdt arbejde, hvilket stiller krav til vores indsats på SEO.

4

Indhold der matcher intentionen

Når der er styr på det relevante søgeord, det tekniske er på plads og vi kender konkurrencen, kan vi gå i gang med at udarbejde en plan for, hvilket indhold (og eventuelt nye sider) der skal udarbejdes.

5

Implementering

Når prioriteringen er på plads og vi har fået udarbejdet indhold, kan vi påbegynde implementering af meta data og indhold i form af tekster, billeder m.v.

6

Søgeordsmonitorering og evaluering

Vi monitorerer alle søgeord og følger deres udvikling. Hvis vores optimeringer (mod forventning) ikke skaber resultater, vil vi genbesøge disse sider og foretage yderligere optimering.

Algoritmen

For at brugerne kan blive bekræftet i, at vi er de bedste til at opfylde deres behov, kræver det selvfølgelig, at de kan finde vores hjemmeside. Det er her Googles algoritme kommer ind.

Vi skal følge best-practice principper inden for SEO, for at sikre, at vi kommer op på side 1, hvor vi bliver synlige for brugerne. Resultater på side 2 og derunder får næsten ingen eksponering, og derfor er det vigtigt, at komme op på side 1 gennem gennemgribende SEO.

DET RETTE MATCH

Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?

Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.

Vi er et godt match, hvis I...

Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...

KONTAKT OS

Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?

Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.

Christian Jessen
CEO & Partner

Christian Jessen
CEO & Partner

Mere i dybden

Det starter med en søgeordsanalyse

Når vi indleder et samarbejde med dig, starter vi vores søgemaskineoptimerings-arbejde med at kaste os over en søgeordsanalyse. Søgeordsanalysen er hjørnestenen for den SEO-strategi, som vi nu skal bygge op sammen med dig.

Via vores søgeordsanalyse får vi kortlagt samtlige søgeord, som I allerede i forvejen rangerer på ude i Googles søgeresultater. Men vi sørger naturligvis også for at finde frem til andre relevante søgeord, hvor vi kan se, at der ville være et større SEO-potentiale, som endnu ikke bliver udnyttet.

Ved hjælp af opbygningen af søgeordsanalysen, kan vi nu lave en målrettet SEO-strategi for din virksomhed, og vi kan nu for alvor sætte gang i søgemaskineoptimeringen.

 

On-page SEO – De første spadestik

Nu hvor vi har fået oprettet vores søgeordsanalyse, har vi nu også fået kortlagt vores SEO-strategi og den rejse, som vi ønsker at tage din virksomhed med ud på. Det er her, at vi påbegynder vores On-page SEO arbejde, som bliver de første spadestik i vores SEO arbejde.

On-Page SEO er her, hvor vi går i dybden med at benytte os af de søgeord, som vi fandt frem til i vores søgeordsanalyse. Vi kan nu påbegynde at lave en struktur, hvori vi peger søgeordene ind til de respektive landingssider. Dette gøres ved at optimere på de allerede nuværende landingssider, som eksisterer på hjemmesiden.

Hertil vil man kunne gå i dybden med at optimere landingssidernes titler og beskrivelser, så Google får et præg om, at vi har SEO optimeret disse sider, og vi nu derfor ønsker disse får en boost ude i søgeresultaterne. Ligeledes kan vi påbegynde at arbejde med overskrifter og tekstindhold, hvor vi indarbejder vores søgeord.

 

Teknisk SEO – Et vigtigt ben

På trods af, at hjemmesiden fungerer ift. On-page SEO, er det utrolig vigtig, at hjemmesiden også fungerer rent teknisk mæssigt. Det er her, hvor mange hjemmesider taber meget af deres SEO værdi, eftersom deres hjemmeside ikke er blevet optimeret rent teknisk.

Hos SearchComet går vi igennem hjemmesiden fra A-Z, så vi sikrer os, at hjemmesiden fungerer effektivt, hvilket også skaber en langt bedre brugeroplevelse. Når hjemmesiden har fået et teknisk SEO tjek, vil Google også bemærke dette, og der vil derfor være mulighed for at opnå bedre resultater på de mange forskellige søgeord, som vi har arbejdet på.

 

Opnå lokale søgninger med lokal SEO

Hvis din virksomhed tilbyder ydelser eller produkter i bestemte byer, vil det være en fordel, at der ligeledes tænkes lokal SEO ind i strategien. Heri bl.a. fordi det kan være med til at løfte din rangering for de brugere, der befinder sig i nærområdet.

Hertil har vi allerede været inde i vores søgeordsanalyse og dække søgeord relateret til lokal SEO, som også giver os en mulighed for at lave en SEO strategi holdt op på, hvordan vi skaber den bedste lokale SEO for din virksomhed.

 

Googles algoritmer – Vi holder os opdateret!

Google ændrer tit i deres algoritmer, når vi taler om SEO, og det kan derfor ofte være en forvirrende jungle at finde rundt i. Heldigvis er det ikke noget, som du skal bekymre dig om, hvis du har indledt et samarbejde med os.

Som SEO kunde hos SearchComet, har vores specialister en stor forståelse for Googles mange algoritmer, og vi holder os altid opdateret på hvordan og hvorledes, at de udvikler sig. Derfor kan du også altid vide, at du er i sikre hænder, når du har indledt et SEO-samarbejde med os.

Vi laver ofte analyser, hvorpå vi tester de mange forskellige søgeord af, så vi har en forståelse for, hvad Google nu præcis tænker, og hvordan vi bør lave vores Google søgemaskineoptimering. Vi forsøger så vidt muligt at holde os ajour med, hvad der ligger øverst på de forskellige søgeord, hvilke resultater der bliver vist, hvad der siges om den generelle søgehensigt og meget mere.

Søgemaskinernes algoritmer er for så vidt dem, man forsøger at gnubbe sig op ad, når man laver effektiv organisk søgemaskineoptimering. Fordi de tester konstant søgeresultater af, og når der er visse sider og resultater, der gang på gang viser sig at være relevante for brugerne (dvs. at brugere klikker på resultaterne og interagerer med indholdet), så fortæller det Google og de andre søgemaskiner, at resultatet er brugbart for brugerne.

Derfor rangeres de over andre, mindre relevante resultater.

 

Egen SEO dataindsamling

Til det og mere anvender vi hos SearchComet en række forskellige analyseværktøjer, der assisterer med alt fra kvantificering af søgeord og hastighedsoptimering af hjemmesider til daglig opdatering af søgevolumen og måling af konkurrenters placeringer. Derudover gør vi også brug af planmæssig systematisering af arbejdsprocesser, så vi hele tiden har øjnene åbne for nye muligheder, der skulle dukke op i løbet af optimeringsprocessen.

Det gør, at vi altid løbende kan optimere på nye sideoprettelser, tekstproduktion, søgeordsanalyser, tendenser, udviklinger og andre variabler, der har det med at ændre sig med tiden. Kort sagt, så er værktøjerne ikke altid med til at gøre arbejdet nemmere (tværtimod), men de er med til at hjælpe os med at gøre arbejdet bedre.

Dertil kommer selvfølgelig også regelmæssig opfølgning på teknologiske og erfaringsmæssige udviklinger indenfor SEO, branchen såvel som søgemaskinerne. Google og de andre søgemaskiner opdaterer konstant deres algoritmer, så de bedst muligt kan servicere brugerne og hurtigst og mest effektivt lede dem videre til højrelevante resultater.

Det fører med sig, at vi altid er på forkant med de nyeste udviklinger og, selvom vi heller ikke kan forudsige fremtiden, så om ikke andet være forberedt og komme ændringer i møde med skoene pudset og planen lagt.

Men den langt vigtigste data får vi fra SEO-arbejdet selv.

Det kan lyde lidt mystisk, men der er skam mening med galskaben.

 

Optimering ud fra relevant data

Første skridt i Google søgemaskineoptimering handler oftest om at snuppe alle de lavthængende frugter. Det vil sige, man optimerer først på de nemme ting, man ved har indflydelse på resultatet og ikke tager lang tid. Det er den letteste vej til at komme øverst på Google.

Det indbefatter de ’nemme’ ting, såsom optimering af titler, metabeskrivelser og H1ere. Blandt hermed også sørger for at indarbejde SEO nøgleord.

Når de lavthængende frugter er plukket, er tidspunktet, hvor SEO-arbejdet for alvor starter. Det er her, at der virkelig er mange meter at vinde, fordi de lavthængende frugter, selvom der skal være styr på dem, er nemlig også noget, dine konkurrenter med stor sandsynlighed allerede arbejder som et led i deres SEO.

Det er også her, at vi hos SearchComet gør en ekstra indsats for at få din virksomhed til at skille sig ud ift. dine konkurrenter. Vi benytter båden vores erfaringer, videnskab og dataen, når vi skal opbygge en SEO-strategi.

Vi integrerer vores SEO rådgivning ind som gode idéer med relevant og opdateret data på en måde, så resultatet af SEO optimeringen er et mærkbart spring i ens rangering på de(t) gældende søgeord.

Derfor, fremfor lavthængende frugter, handler SEO her om guldkorn — hvor vi finder dem og, ikke mindst, hvordan vi bedst udnytter dem.

Men en anden del af kunsten er at vide, hvilke datasæt er relevante, hvilke er upålidelige og hvilke kan vente til senere. Her spiller erfaring selvfølgelig en rolle, men når det kommer til SEO (som i så mange andre fag), så kommer man altid længst med kløgt, indsigt og omhu.

Hvor ligger der uudnyttet potentiale og nye muligheder, og hvordan anvender vi det bedst til vores fordel på SEO-slagmarken?

For at svare på det, tager vi atter udgangspunkt i søgeordsanalysen og marcherer stille og roligt frem derfra.

 

Datadrevet søgemaskineoptimering er vejen frem

Hvad ranker konkurrenterne på? Er der longtail muligheder, de har overset? Hvordan sætter vi de longtail søgeord bedst i spil sammen med vores bredere nøglesøgeord? Skal der skabes nyt, brugbart indhold? Og hvad med vigtige søgeord, vores konkurrenter allerede sidder tungt på — hvordan skaber vi indhold, der er mere relevant og brugbart? Hvordan beviser vi overfor søgemaskinerne, at vores hjemmeside og content er bedre en alle andres, også dem der måske har ligget i toppen i flere år?

Med andre ord, så er det vigtigt at vide, hvor man skal dedikere og allokere sin tid, så man derved også kan, så at sige, slå til mens jernet stadig er varmt.

Derfor ser vi det som en absolut nødvendighed at være opdateret på, hvad der bliver søgt, hvad søgehensigten er, hvor godt søgeresultatet matcher søgehensigten, er søgningen sæson- eller på anden måde tidspræget, hvilke segment(er) og befolkningsgrupper udgør måldemografien, hvor i kunderejsen befinder søgerne sig, når de søger på de forskellige søgeord og så videre og så videre.

Det er de spørgsmål, vi afhænger af dataen, som vores vifte af SEO- og digital marketingværktøjer giver os, til at besvare fyldestgørende.

Og det er ved hjælp af de svar, vi finder ud af, om vi skal slå os i kast med hastighedsoptimering først, se på relaterede TF-IDF søgeord, oprette nye underkategorier til siden, udarbejde nyt content, optimere eksisterende content eller noget helt andet.

 

SEO bureau best practice

Hvis du spørger os, så er den slags passions- og datadrevet fremgangsmetode, kort sagt, den eneste rigtige måde at drive et SEO bureau på.

Det er ikke bare med til at sørge for, at fokusset altid er på resultaterne; det er også med til at gøre, at vi som SEO eksperter og specialister på en og samme tid er mere investerede i hver af vores kunder og, ikke mindst, har en mere indgående viden om og med deres individuelle cases, potentialer og muligheder.

Det er en filosofi, der ligger bag alle de processer, vi går igennem på vejen mod en effektiv og højtrangerende SEO-optimeret side.

Fordi situationen og forholdene ændrer sig konstant, SEO-branchen og teknologien er i hastig udvikling og næste hver dag kommer der nye opdateringer og justeringer fra både søgemaskinernes og markedets side.

Der er visse best practice SEO-tiltag, der holder stik og har gjort det i lang tid. Det er for eksempel at have beskrivende titler, en relevant og stærk H1er, godt og dybdegående indhold, en udfyldt Google My Business profil, en brugervenlig hjemmeside og mange andre mere standard ting. Det er som oftest dem, der udgør en stor del af de førnævnte lavthængende frugter.

Tricket er at være vaks på, når de sædvanlige best practice principper enten ikke gør sig gældende i en given situation eller, mere ofte, ikke vil forårsage et tilstrækkeligt spring i rangeringen på søgemaskinerne.

Derfor er SearchComet som SEO bureau til dels baseret på ønsket om et bureau, der aktivt investerer sig i vores kunder og klienter. Fordi det er kun sådan, vi kan opnå de bedste resultater.

Med andre ord, så vil det sige, at vi ønsker (og arbejder for), at andre principper, såsom nærværende samarbejde, gennemsigtighed i arbejdsprocesser og, ikke at glemme, regelmæssige statusopdateringer (vi tilbyder for eksempel vores faste kunder en månedlig dybdegående statusrapport) også bliver anset som best practice.

Og det involverer også transparens i forhold til arbejde og resultater, hvad enten de er gået op (som de trods alt oftest gør) eller ned.

Det er med til at sikre, at begge parter føler sig up-to-date omkring arbejdet, har større enighed om den fremadrettede plan, kan bedre og mere præcist afstemme forventninger og sidst men ikke mindst, kan bedre arbejde ud fra et tillidsopbyggende samarbejde.

Det er et væsentligt punkt, hvor vi mener, vi adskiller os fra mange andre SEO bureauer.

Og med det sagt, så er tiden vel snart kommet til, at vi kommer nærmere ind på teknisk SEO og hvad vi ellers har at tilbyde ud over brancheerfaring og plukning af lavthængende frugter.

Men ganske kort, før vi dykker ned i de mere tekniske aspekter af SEO, er det vigtigt, vi lige får slået fast med syvtommer søm, hvad SEO egentlig er, og hvad udtrykket dækker.