Søgeordsanalyse

Lær din målgruppe og deres søgeadfærd at kende med en søgeordsanalyse

Fordelene

Hvad er fordelene ved en søgeordsanalyse?

En søgeordsanalyse er en analyse over alle de præcise søgeord, som kunderne bruger for at finde frem til din virksomhed, service eller ydelser. Den identificerer relevante søgeord for jeres brand, produkter og mærker med tilhørende søgevolumen, så vi kan tage databaserede beslutninger, når vi skal optimere på din hjemmeside. Ud fra søgeordsanalysen ser vi på søgeordene i kontekst af din konkurrencesituation og andre data, så vi bliver klogere på, hvordan søgeordene kan bruges optimalt på din hjemmeside.

Indsigt

En søgeordsanalyse giver dig værdifuld indsigt i din målgruppes søgeadfærd, antal månedlige søgninger, konkurrencen og efterspørgslen generelt.

Relevans

En søgeordsanalyse giver dig mulighed for at kortlægge alle relevante søgninger, så du kan optimere din SEO-indsats mere målrettet.

Synlighed

En søgeordsanalyse kan bidrage til, at du bliver synlig på relevante søgninger og bliver eksporneret til den bredest-mulige gruppe af relevante brugere.

Andre discipliner under SEO:

Mulighederne

Hvordan hjælper vi dig med opnå indsigt i søgeordsdata?

Søgeordsanalysen er et centralt værktøj i SEO-arbejdet, så vi kan tage databaserede beslutninger, når vi optimerer dit website. SearchComet hjælper jer med:

DET RETTE MATCH

Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?

Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.

Vi er et godt match, hvis I...

Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...

KONTAKT OS

Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?

Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.

Mathilde Skov
SEO– og Content Specialist

Mathilde Skov
SEO– og Content Specialist

Mere i dybden

Hvorfor lave en søgeordsanalyse?

Der er ingen mulighed for at arbejde med SEO, hvis der ikke er udarbejdet en søgeordsanalyse. Søgeordsanalysen er dermed til at definere starten SEO-arbejdet, da vi nu har en klar definition om, hvad dine forbruger benytter sig af søgeord ude i Google, når de forsøger at finde frem til din virksomhed.

Hos SearchComet vælger vi nøje dine søgeord ud, når vi laver en søgeordsplanlægning, så hverken du eller os sidder tilbage med irrelevante søgeord i din SEO søgeordsanalyse, der ikke ville kunne bruges i SEO arbejdet.

Vi tager udgangspunkt i dit nuværende setup af din hjemmeside, når vi skal lave søgeordsanalysen. Vi tænker ligeledes også ud af boksen, når vi sammensætter en søgeordsplanlægning, så vi kan finde frem til relevante søgeord, som din virksomhed måske ikke rangerer på ude i Google i dag, men hvor der er et stort potentiale.

Samarbejde og søgeordsanalyse

Ved indgåelse af et SEO-samarbejde er søgeordsanalysen også et centralt værktøj, den hjælper os til målrettet at optimere, så vi ikke bruger tid på irrelevante søgeord.

Kontakt os, hvis du vil høre mere om søgeordsanalysen, og hvordan din virksomhed kan blive synlig på søgemaskinerne.

Christian Jessen
CEO & Partner

Skal vi tale om dine muligheder?