Microsoft Ads (Bing)

Få adgang til et helt nyt og købsparat segment, du ikke kan ramme på Google

Fordelene

Hvad er fordelene med Microsoft Ads (Bing)?

Microsoft Advertising (tidligere Bing Ads) er en oplagt mulighed for dig, der allerede har opnået resultater med Google Ads. På verdensplan har Bings søgemaskine en markedsandel på 2,38%, som gør Bing til den næststørste søgemaskine i verdenen. Det lyder ikke af meget, men da Bing er standardsøgemaskinen på nye laptops og formaterede computere, finder vi mange segmenter på Bing, som ikke findes på Google. Du får derfor adgang til helt nye målgrupper via Microsoft Advertising, vi kan indflyde til at konvertere.

40% af Bing brugerne er mellem 34 og 54 år, og 44% af brugerne er gift. Bing har også mindre konkurrence på platformen, hvilket betyder, at du kan forvente en positionsforbedring på 35% med en lidt mindre klikpris, end den du bruger på Google Ads. Derudover er klikraten også 34% højere på Bing.

Billig CPC

Det er vores erfaring, at Microsoft Advertising er lønsomt for de fleste virksomheder, da den billige klikpris betyder, at dit afkast ofte er højere end på Google Ads.

Købsstærke segmenter

Bing er standardsøgemaskinen på nye laptops og formaterede computere, hvilket betyder, at særligt det ældre segment benytter denne søgemaskine.

Målbare resultater

Ligesom du kender det fra Google Ads, er effekten af dine annoncer meget nemme at måle på og evaluere over. Dette gør det muligt at skabe en veloptimeret og lønsom konto.

Mulighederne

Sådan kan vi hjælpe med Bing Ads

Hos SearchComet kan vi hjælpe dig med at få Microsoft Advertising sat op, så det kører med største afkast. Microsoft Advertising er et vigtigt led i din diversificering af omsætning og trafik online, og dette er endnu en årsag til, at din virksomhed også skal udnytte de muligheder Microsoft Advertising tilbyder.

KONTAKT OS

Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?

Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.

Christian Jessen
CEO & Partner

Christian Jessen
CEO & Partner

DET RETTE MATCH

Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?

Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.

Vi er et godt match, hvis I...

Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...

Mere i dybden

Hvad koster Bing Ads (Microsoft Ads)?

Hvis du allerede har erfaring med Google Ads, så ved du allerede hvordan Bing fungerer og hvad det typisk vil koste. Bing kører med samme auktionssystem, hvor du vil betale klikpriser ud fra konkurrenternes bud. Derfor er det svært at sige, præcis hvad du vil betale for din trafik.

Ligesom Google Ads står det dig frit for, hvor mange penge du vil bruge. Det er kun klikprisen (altså hvad du betaler per klik), du vil skulle betale, så hvis du betaler 1 kr. per klik, og dit budget er 100 kr., så kan du få 100 klik for dit budget.

Betyder det så, at du allerede kender din klikpris, hvis du har erfaring med Google Ads?

Nej, det er ikke tilfældet. Bing Ads er ikke lige så populært som Google Ads, og derfor betaler du også ofte mindre per klik sammenlignet med Google Ads. Du kan derfor spare mange penge, ved at bruge en del af dit totale marketingbudget på Bing Ads. Alternativt kan du sætte den samme pris per klik, hvilket generelt vil resultere i bedre placeringer i søgeresultatet, end hvad du kunne forvente på Google.

 

Bing Ads Bureau – Sådan arbejder vi med Bing

Hos SearchComet arbejder vi med Bing Ads for de kunder, der har deres online annoncering hos os. Dette skyldes, at vi altid anbefaler vores kunder, at få opsat en Bing Ads konto, hvis de allerede er på Google Ads. 

Microsoft ved godt, at Bing er en lille platform, og det betyder også, at de forsøger at gøre det nemt at administrere Bing Ads, så der er større incitament for at oprette en Bing konto. Det betyder blandt andet, at det er muligt at overføre mange af de optimeringer der foretages på Google Ads, så du ikke skal til at optimere Google Ads og Bing Ads særskilt.

Derfor kan vi ofte administrere din Bing Ads konto på ganske kort tid, såfremt vi har tid til optimering af din Google Ads konto. Er du interesseret i at høre om dine muligheder, så er du altid velkommen til at ringe til os.

Når vi arbejder med Bing Ads sikrer vi, at vi kan spore på Bing trafikken og måle på annonceringens effektivitet. Dette kan gøres på flere måder, f.eks. med Bings UET tag, men ofte er det nok med auto-tagging (UTM). Med den korrekte opsætning kan vi følge effektiviteten i Google Analytics, så vi kan optimere ud fra de skabte konverteringer og trafik.

Derudover holder vi Bing kontoen opdateret med Google Ads optimeringerne. Dette involverer f.eks. oprettelse af nye Bing kampagner, søgeord, annoncer, udvidelser og lignende. Det er vigtigt, for at din konto altid skaber det bedst-mulige afkast.

Christian Jessen
CEO & Partner

Skal vi tale om dine muligheder?