Fordelene
Hvad er fordelene ved at arbejde med virksomhedens brand?
Dit brand er summen af dine kunders indtryk, som dannes gennem interaktioner med dig, dit produkt/din service og din virksomhed. Har du tænkt på, hvilket indtryk du gerne vil give dine kunder?
Der er bred misforståelse om, at små virksomheder ikke kan være brands. Du tænker måske også, at dit produkt eller service ikke er ’sexy’ nok til at brande sig på? Alle virksomheder kan være brands, men det handler om at have noget på hjerte — og turde udtrykke det.
På nuværende tidspunkt er konkurrencen hård i stort set alle industrier, og hvis du har noget, der adskiller dig fra dine konkurrenter, kan det være med til at sikre din plads på markedet i fremtiden og gøre det lettere for dig at danne relationer med dine målgrupper.
Større troværdighed
Hvis din virksomhed fremstår troværdig i alle touchpoints på kunderejsen, vil det være mere sandsynligt, at folk køber af dig.
Øget kundeloyalitet
Kunder kan udvikle følelsesmæssige forbindelser til virksomheder med samme værdier, som dem selv. Tør du sige, hvad du står for?
Skarpere kommunikation
Med et tydeligt brand, bliver det nemmere at træffe beslutninger og sige sine budskaber tydeligt. Du ved nemlig, hvad du står for.
Mulighederne
Hvordan hjælper vi dig i arbejdet med branding?
Branding handler om at skabe værdifulde relationer mellem din virksomhed og dine kunder. Lad os hjælpe dig til at finde frem til jeres virksomheds unikke tilbud i markedet.
- Identificere touch points, hvor du kan skabe værdi
- Skabe engagement hos og interaktion med dine kunder
- Segmentere målgrupper og tilrettelægge budskab
- Hjælp til implementering af en branding strategi
- Udarbejdelse af handlingsplan
DET RETTE MATCH
Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?
Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.
Vi er et godt match, hvis I...
- Søger et fast og tæt samarbejde
- Har høje vækstambitioner (måske også med internationale perspektiver)
- Ønsker et grundigt og professionelt setup
- Tør investere i jeres virksomhed og jeres brand
- Ønsker at arbejde med de mest kompetente specialister
Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...
- Søger de billigste eller en standard pakkeløsning
- Mener, at digital marketing er et kort projekt, som kan klares på kort tid
- Ikke finder værdi i et grundigt og professionelt setup
- Har et budget, der ikke matcher jeres ambitionsniveau
- Tror, at vi ikke stiller krav til jer i samarbejdet
Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?
Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.
Mathilde Skov
SEO– og Content Specialist
Mathilde Skov
SEO– og Content Specialist
Mere i dybden
Hvad handler branding om?
Hvor digital markedsføring handler mere om at ’pushe’ produkter eller services primært baseret på funktioner, er digital branding en disciplin, der handler om at fremhæve din virksomheds underliggende værdier til forbrugeren. Digital markedsføring er fantastisk til at få nye kunder, og magien opstår i synergieffekten med digital branding, som er bedre til at opbygge livslange relationer mellem din virksomhed og dine kunder.
Din branding strategi bør ikke kun tage afsæt i “Hvad..” men nærmere “Hvorfor..”. Hvorfor vælge dit brand? Hvorfor er dit brand så bedre end konkurrenternes, hvad er det netop, som gør dit brand så anderledes? Det hele handler om at tænke strategisk branding og finde frem til det, som du ønsker at kunderne skal opfatte jer på.
Det handler om at skabe et brand, som vil blive husket på det, som de virkelig gør. I 2020 var det nye sort, at der var fuld fokus på bæredygtighed. Og lad os være ærlige, det er stadig en ting. Vi er mere tilbøjelige til at vælge brands, hvor bæredygtigheden er i fokus. Dette er brandets “Hvorfor”.
Når du rammer dit helt rigtige, “Hvorfor”, vil dine forbrugere kunne huske dig, og de vil med garanti også føle en ekstra loyalitet hos dig, da dit brand har skabt noget genkendeligt. Det er aldrig for tidligt at starte med at tænke “Hvorfor” med ind i din branding strategi.
Hos SearchComet står vi klar til at hjælpe dig med en branding strategi, hvor der tages afsæt i “Hvorfor”. Vi tager afsæt i dine nuværende konkurrenter, dine ønsker – og vigtigst af alt – hvad kunderne gerne vil have. Vil du høre mere om mulighederne for en branding strategi, er du altid velkommen til at kontakte os.