Ved du, hvad du gør, eller navigerer du efter stjernerne?
Vi udarbejder din digitale marketing strategi på baggrund af indsigt i markedet og din virksomhed. Alt vores arbejde er funderet på validt datagrundlag og dine digitale målsætninger.
Sådan skaber vi resultater gennem strategisk arbejde
En digital marketing strategi er for dig, der savner et overblik og en handlingsplan for din væren og ageren online. Mulighederne er noget nær uendelige, og det kræver et vist indblik i den digitale verden at evaluere hvor og hvordan, du kan udnytte internettet til din fordel.
En af vores kerneværdier helt tilbage fra, da SearchComet først så dagens lys, var en personlig og nærværende tilgang til digital marketing og vores kunder. Derfor værdsætter vi også en datadrevet tilgang til arbejdet og klar gennemsigtighed i fremgangsprocesser i vores samarbejder.
Det er netop kvaliteter, der hjælper os og vores kunder med at levere en skræddersyet digital marketing strategi, der tager hensyn til lige præcis jeres behov, ønsker og udfordringer. Målet er en overordnet strategi, der berører og involverer ikke bare enkelte dele af en digital marketing plan, men en variabel løsning, som passer til jeres situation, muligheder og ønsker.
Branding Strategi
Selvom det, som SMV, kan det være svært at overføre branding-teori, som ofte tager udgangspunkt i Coca Cola og Burger King, kan det være givtigt at få en identificeret sit værditilbud og sin eksistensberettigelse i markedet.
Mediestrategi
Få lagt en konkret strategi for, hvordan du kan udnytte alle medieplatforme til at imødekomme dine målsætninger og KPI´er. Vi rådgiver dig i, hvordan du bedst prioriterer dine ressourcer på tværs af online medier.
Omnichannel Strategi
Har du mange touchpoints med dine kunder, kan det være en rigtig god ide at få lagt en omnichannel strategi, der sikrer, at kunderne får samme gode oplevelser gennem hele deres kunderejse. Lad os hjælpe med kortlægning af indsatsområderne.
Review Strategi
Anmeldelser spiller en større og større rolle for din virksomheds succes, og her kan vi hjælpe med at lægge en strategi for, hvordan du kan opbygge eller forbedre dine anmeldelser på alle relevante platforme.
Om Searchcomet
Sådan sikrer vi din digitale succes
Drømmer du om at øge din online synlighed, få mere relevant trafik til din hjemmeside og dermed få flere leads og konverteringer — så lad os samarbejde om at gøre netop dét.
SearchComet er et passions- og datadrevet Online Markedsførings Bureau. Vi hjælper dig og din virksomhed med at få succes online gennem SEO, online annoncering, konverteringsoptimering og digital strategi.
SMV-specialiseret
Vi har stor erfaring med at vækste små– og mellemstore virksomheder gennem digital marketing. Vi kender SMVernes behov og udfordring, og vores samarbejdsform er tilpasset dertil.
Ærlig rådgivning
Det er ingen hemmelighed, at SearchComet også skal drive forretning, men omdrejningspunktet for vores rådgivning har altid til formål at vækste din forretning først!
Gennemsigtighed
Vi er svært begejstret for data, og det håber vi også, vores kunder er/bliver. Derfor har vi skabt et gennemsigtigt samarbejde, hvor din data er tilgængelig i dit eget KPI Dashboard.
Det store spørgsmål
Hvorfor skal du overveje at få lagt en digital strategi?
Vi tror på, at en digital strategi altid skal ses som en overbygning til jeres overordnede strategi, og derfor er et tæt samarbejde nøgleordet til en succesfuld og resultatbåret fremgangsmetode. Det gør en verden til forskel.
- Hjælper til at fastlægge KPIer
- Indsigt i tilvalg og fravalg
- Synergieffekt til offline
- Styrkelse af brandopfattelse
Resultaterne af vores arbejde
Vi er utrolig glade for alle vores kunder, og vi bestræber os altid på at skabe de bedste resultater. Her er nogle af de samarbejder, som vi har fået lov til at dele med jer, og hvor vi er særligt stolte af de skabte resultater.
DET RETTE MATCH
Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?
Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.
Vi er et godt match, hvis I...
- Søger et fast og tæt samarbejde
- Har høje vækstambitioner (måske også med internationale perspektiver)
- Ønsker et grundigt og professionelt setup
- Tør investere i jeres virksomhed og jeres brand
- Ønsker at arbejde med de mest kompetente specialister
Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...
- Søger de billigste eller en standard pakkeløsning
- Mener, at digital marketing er et kort projekt, som kan klares på kort tid
- Ikke finder værdi i et grundigt og professionelt setup
- Har et budget, der ikke matcher jeres ambitionsniveau
- Tror, at vi ikke stiller krav til jer i samarbejdet
Sådan arbejder vi strategisk med din digitale marketing
Det er selvfølgelig forholdsvis hurtigt og ligetil at opsætte forskellige annoncekampagner på blandt andet de sociale medier, og I visse tilfælde er det også et fint udgangspunkt.
Men uden en specificeret plan og et konkret mål at sigte efter, så famler man altså lidt i blinde. Og endnu værre er det faktum, at det er sværere at vide, hvad man nøjagtig skal bruge al den data til, man får samlet ind i løbet af en annoncekampagne eller anden form for digitalt marketing push.
Hvis der er en ting, den digitale verden er god til, så er det at spytte data ud. Udfordringen, og de store gevinster, ligger i at udnytte den data på en forsvarlig og effektiv måde, så du når ud med de rette budskaber til de rette mennesker på det rette tidspunkt.
Og det får du kun, hvis du har en god og velovervejet digital marketing strategi at læne dig op ad. Når den strategi så tilmed er udarbejdet at et digital marketing bureau, der er ligeså investeret i resultaterne, som I er, så kan man næppe være mere forberedt.
1
Fastlæggelse af målsætning
Inden vi igangsætter en indsats på digital marketing, vil vi have en god forventningsafstemning, hvor vi får fastlagt målsætningen for, at indsatsen er en succes.
2
Analyse af konkurrencen
En markedsanalyse kan være utrolig tidskrævende, men nogle gange nødvendig. Dog får vi stor indsigt i, hvilken indsats der bør ligger, når vi kender konkurrenter.
3
Segmentering
For at vi kan målrette kommunikationen, er det vigtigt at vide, hvem vi taler til. Det gør vi gennem en segmenteringsproces af målgruppen.
4
Kanalvalg & budskab
Vi har en masse data tilgængelig ift. demografi på de forskellige kanaler. Når vi har indsigt i målgruppen kan koble disse data og finde frem til de rigtige kanaler og budskaber.
5
Målretning
De udvalgte kanaler vil være med til at bestemme, hvilke målretningsmuligheder vi har tilgængelige. Vi er eksperter i at udvælge den rigtige målretning, som matcher segmentets adfærd og demografi.
6
Eksekvering og løbende optimering
Ingenting i digital marketing kan “bare passe sig selv”. Det er vigtigt, at vi løbende justerer og optimerer for at opnår den bedste lønsomhed og det bedste resultat.
Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?
Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.
Christian Jessen
Marketing specialist & Partner
Christian Jessen
Marketing specialist & Partner
Hvad gør en digital marketing strategi for din virksomhed?
Det er vigtigt, jeres digital marketing strategi også stemmer overens med jeres nuværende og, ikke mindst, fremtidige situation. Hvad er virksomhedens øjeblikkelige behov og muligheder, og hvad kan vi sige om dem i fremtiden? Hvilke udviklinger er på vej?
Med andre ord, så handler det om at forholde sig vaks og på forkanten med nye udviklinger på både brancheniveau og indenfor digital marketing generelt.
Hvordan tilrettelægger vi en skræddersyet plan, der på en og samme tid lægger op til forbedringer og optimeringer på et digitalt marketingplan for jeres virksomhed og samtidig også tager højde for, at der skal være plads til, at den plan skal kunne justeres efter behov, ønsker og nye muligheder?
Se, det er et langt spørgsmål, men det er også det rette spørgsmål at stille.
En god, brugbar digital marketing strategi gør i bund og grund tre ting:
- Den sætter kursen for vejen frem — hvor er der muligheder og hvordan udnytter vi dem bedst?
- Den tager udgangspunkt i så meget foreliggende og relevant data som muligt — hvad ved vi om vores målgruppe(r) og hvordan når vi bedst og mest effektivt ud til dem?
- Den er ikke en separat strategi fra resten af jeres brand- og marketingstrategier men i stedet en integreret del af deres af overordnede ambitioner — hvor er vi i forvejen og hvordan styrker vi bedst helheden?
Der indgår naturligvis flere andre faktorer, der er med til at forgrene og specificere de forskellige muligheder, der er med digital marketing. Men det er vores overbevisning, at enhver effektiv digital marketing strategi i mindste fald involverer ovenstående.
Det er med andre ord fundamentet for en nøje tilrettelagt fremgangsmetode.
Husk også at have øje på udfordringer
Dertil skal potentielle udfordringer heller ikke glemmes.
Hvis jeres digitale marketing strategi ikke også er lagt og planlagt med udfordringer in mente, giver det jo sådan set heller ikke rigtig mening at have en plan overhovedet.
Det vil sige, formålet er ikke kun at fremlægge og arbejde frem mod jeres ambitioner; det er mindst ligeså vigtigt at være forberedt på de problemer og hindringer, der uundgåeligt dukker op i tide og utide.
Kun sådan er I bedst forberedt på ændringer i markedet såvel som digital marketing generelt.
Nærværende og skræddersyet strategi
Hvordan sikrer I så, at I får den bedste digitale marketing strategi, der passer til jeres behov, udfordringer og ambitioner og samtidig tager højde for eventuelle ændringer på markedet? Hvordan kan I vide jer sikre i, at jeres markedsføringsstrategi egentlig er eksekverbar?
Det korte svar?
Det kan I ikke. Der findes ingen garantier, når det kommer til digital marketing.
Det lidt længere svar?
Man kommer langt med en dedikeret indsats og et oprigtigt samarbejde. Det er ihvertfald vores erfaring ovenpå flere år med SEO, online annoncering og digital marketing generelt.
For at gøre en konkret forskel og være så forberedt på udfordringer som muligt, er det bedste våben tæt samarbejde og et digital marketing bureau, der faktisk har rig og relevant indsigt i jeres situation og muligheder.
Det er kun en af årsagerne til, vi værdsætter og sælger os selv på vores nære samarbejde og datadrevne tilgang til enhver kundes digitale marketing strategi. Kun sådan kan vi bedst yde den høje service, vi stræber efter, og levere de resultater, vi i fællesskab sigter mod.
Har du brug for hjælp til markedsføring, digital marketing eller en digital marketing strategi, sidder vi klar hos SearchComet til at hjælpe dig. Vi har igennem en længere periode nu hjulpet virksomheder med at opnå en bedre digital marketing strategi, hvor vi ligeledes har udfordret dem på deres nuværende markedsføringsstrategier.
Tag kontakt til os i dag, og lad os sammen finde frem til den rette digitale markedsføringsstrategi for jeres virksomhed.