Fordelene
Hvad er fordelene med YouTube Ads?
Omkring 5 milliarder YouTube videoer bliver set på en gennemsnitlig dag, og 32% af forbrugere interagerer med brand videoer på YouTube. Det er derfor ikke underligt, at 45% af marketingansvarlige siger, at de vil tilføje YouTube Ads som en del af deres strategi for 2019.
Med så meget aktivitet er YouTube Ads en ekstraordinær mulighed for at vise videoer og bannerannoncer til dine primære målgrupper og derved holde dit brand top-of-mind hos forbrugerne. Vi kan ramme de helt rigtige brugere via remarketinglister med tidligere besøgende eller ved benyttelse af Googles interesse- eller demografimålgrupper.
Rækkevidde
YouTube er den perfekte måde at få dine budskaber ud til dit segment gennem video annoncering på YouTube og tredjepartshjemmesider
Algoritmebaseret
YouTube er intelligent TV. Ved at benytte sig af Googles algoritmebaserede målgrupper kan du målrette mod dit segment, uanset hvilken video de ser.
Opnå dine mål
Med YouTube kan du beslutte dig for, om dit mål skal være kendskabsgrad, rækkevidde, konverteringer eller trafik, så du opnår det, du gerne vil.
Mulighederne
Derfor skal du bruge YouTube Ads
Med verdens største annoncenetværk der omfatter både søgninger, bannere og video-annoncering, er Googles annoncemuligheder den oplagte løsning, når du skal ud til din målgruppe.
- 83% af video-markedsføringsspecialister mener, at YouTube Ads har været en succes for dem.
- 84% af adspurgte siger, at en virksomheds video har overbevist dem om, at købe deres service eller produkt.
- 95% af marketingmedarbejdere, der benytter sig af video-marketing, mener, at videoer har øget forståelsen af deres brand eller produkter blandt kunder.
Kilde: Wyzowl
DET RETTE MATCH
Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?
Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.
Vi er et godt match, hvis I...
- Søger et fast og tæt samarbejde
- Har høje vækstambitioner (måske også med internationale perspektiver)
- Ønsker et grundigt og professionelt setup
- Tør investere i jeres virksomhed og jeres brand
- Ønsker at arbejde med de mest kompetente specialister
Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...
- Søger de billigste eller en standard pakkeløsning
- Mener, at digital marketing er et kort projekt, som kan klares på kort tid
- Ikke finder værdi i et grundigt og professionelt setup
- Har et budget, der ikke matcher jeres ambitionsniveau
- Tror, at vi ikke stiller krav til jer i samarbejdet
Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?
Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.
Morten Lundgaard
Marketing specialist & Partner
Morten Lundgaard
Marketing specialist & Partner
Mere i dybden
Hvad kan YouTube gøre for dig?
Med rig erfaring og algoritmebaseret real time learning har Google sørget for, at du som virksomhed kan få dine produkter og dit brand ud på YouTube, hvor din video effektivt kan øge kendskabsgraden hos dit vigtigste segment.
Dette opnås ved at integrere annonceringen med brugernes almindelige adfærd på YouTube, så du, ligesom vi ser det på TV, langsomt kan nudge din målgruppe til at forstå og foretrække dit brand. Her kan du målrette ud fra demografi, YouTube-kanaler, kategorier, søgeord, købsinteresse, interesser og meget andet, så du kan ramme det segment, der er relevant for din virksomhed.
Det er dog vigtigt at sætte kampagner, målgrupper og annoncer korrekt op, hvis du vil køre YouTube annoncering, da det er nemt at bruge en masse penge uden at skabe resultater. YouTubes popularitet betyder nemlig, at der er mange mulige eksponeringer at få, men det koster naturligvis penge. Derfor skal du begrænse din annoncering til dem, der er relevante for dig, så du ikke spilder dit budget.
Den rigtige opsætning vil derfor kunne øge din eksponering og spare dig penge, så du kan vise dine YouTube annoncer til dine vigtigste brugere. Ligeledes vil du kunne udnytte de helt rigtige funktioner, så du f.eks. kan generere omsætning og kundeemner gennem YouTube, eller fortælle dine komplekse budskaber i skræddersyede flows.
Det handler dog ikke kun om opsætning, men også om annoncematerialet du bruger på YouTube. Derfor er det vigtigt, at du designer din videoannonce nøje, så den vil have den ønskede effekt for din målgruppe. Her kan vi hjælpe med værdifuld sparring, så vi optimerer dine muligheder for at opnå succes på YouTube.
Vil du vide mere om YouTube annoncering, f.eks. hvad det koster og hvordan du kan bruge YouTube i din markedsføring, så kan du kontakte os allerede i dag – så kan vi tale mere om din situation, dit potentiale samt estimere en pris for din YouTube annoncering.