Fordelene
Hvad får du ud af en professionel opsætning af sporing?
Korrekt opsat sporing tillader, at du får indsigt i dine brugeres adfærd og din sides effektivitet. Derudover kan du opsætte målsporing, hvor du kan definere dine ønskede mål, så du kan se præcis, hvem og hvor ofte en bruger udfører en ønsket handling (en såkaldt konvertering). Dette kan f.eks. være et salg, udfyldelse af kontaktformular, klik på tlf. nr. og meget andet.
Uden sporing vil du ikke kunne se, hvordan din side bliver brugt eller om der er udfordringer på din side, der forhindrer brugeren i at udføre en ønsket handling. Derudover ville du ikke kunne se, om din online annoncering er lønsom, hvilket er centralt for din online succes.
Indsigt i brugeradfærd
Brugeradfærd er vigtigt for at identificere, om dine indsatser rammer nogle relevante segmenter.
Indsigt i SEO–indsatser
Arbejder du med SEO, er det relevant at vide, hvilken effekt din SEO-indsats giver. Med sporing kan du få dybdegående datainsigt.
Indsigt i SEM–indsatser
Du bruger penge på annoncering, men ved du også, hvad effekten er? Med korrekt sporing får du data som kan afgøre, om der skal foretages justeringer.
Mulighederne
Hvordan hjælper vi dig med opsætning af sporing?
Data er nøglen til, at du kan optimere din online synlighed, og derfor er det vigtigt, at din sporing fungerer. SearchComet hjælper dig med:
- Opsætning af sporingskoder på din hjemmeside
- Opsætning af Google Tag Manager
- Opsætning af mål og hændelser
- Opsætning af e-handelssporing
- Rådgivning om jeres sporing
Hvilke parametre og handlinger kan vi måle på?
At opsætte sporing kan gøres på flere måder. Hos SearchComet bruger vi Google Tag Manager som en platform til at implementere sporingskoder, da denne løsning er fleksibel og skalérbar, så du altid har styr på dit setup.
Har du ikke allerede opsat en Google Tag Manager i dag, kan vi hjælpe dig med at finde frem til den rette sporingskode, hvortil vi får den koblet sammen med din Google Analytics og hjemmesiden. I samråd med dig, sørger vi ligeledes for at opsætte relevante mål ud fra dine KPI’er. Dette kan blandt andet være klik på e-mailadresser, telefonnummer og udfyldelse af kontaktformular.
Her er de typiske mål, vi opsætter:
Omsætning
Track alle køb på hjemmesiden, gennemsnitlige ordrestørrelser, omsætning og meget andet, så du altid er bevidst om afkastet af dine investeringer.
Opkald
Find ud af hvem der klikker på dine telefonnumre og tager kontakt, så du ved præcis hvor dine kundeemner kommer fra.
Klik på email
Spor på klik på e-mailadresser på din hjemmeside. Vi kan endda opsætte det, så du også kan se, hvilke e-mailadresser der klikkes på.
Leads/henvendelser
Har du en kontaktformular eller en anden måde at komme i kontakt med dine kundeemner? Få opsat sporing på alle formularer.
Signups
Er nyhedsbrevtilmeldinger vigtige for jer? Få opsat sporing på kontaktformularen, så du ved præcis hvor dine nye tilmeldinger kommer fra.
Bookinger
Et booking system er et klassisk makromål for mange, hvor online booking systemer er normen. Vil du have sporing på dit booking system, så ser vi på mulighederne.
Dertil sørger vi også for at opsætte sporingskoden sammen med din Google Analytics, så både du og vi hele tiden kan følge udviklingen af dine kunders adfærd på din hjemmeside. Har du ikke allerede i dag fået opsat din Google Analytics konto, hjælper vi gerne med opsætningen af den.
Derudover kan vi også tilbyde en gennemgang af din nuværende opsætning af Google Analytics, hvortil vi kommer med feedback på, hvad du ellers bør opsætte af sporingskoder, mål og andet, så du sikrer dig, at du får al den relevante data om dine besøgende med over i Google Analytics og Google Tag Manager.
Har du en webshop, er det naturligvis vigtigt, at den er opsat til E-handelsporing, så du hele tiden kan følge med i dine salg via Google Analytics.
Ønsker du hjælp til opsætning af sporingskoder og mål, så tag kontakt til os nu, så vi kan snakke mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.
Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?
Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.
Morten Lundgaard
Marketing specialist & Partner
Morten Lundgaard
Marketing specialist & Partner
DET RETTE MATCH
Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?
Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.
Vi er et godt match, hvis I...
- Søger et fast og tæt samarbejde
- Har høje vækstambitioner (måske også med internationale perspektiver)
- Ønsker et grundigt og professionelt setup
- Tør investere i jeres virksomhed og jeres brand
- Ønsker at arbejde med de mest kompetente specialister
Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...
- Søger de billigste eller en standard pakkeløsning
- Mener, at digital marketing er et kort projekt, som kan klares på kort tid
- Ikke finder værdi i et grundigt og professionelt setup
- Har et budget, der ikke matcher jeres ambitionsniveau
- Tror, at vi ikke stiller krav til jer i samarbejdet