Sporingsopsætning

“The price of light is less than the cost of darkness.”

Fordelene

Hvad får du ud af en professionel opsætning af sporing?

Korrekt opsat sporing tillader, at du får indsigt i dine brugeres adfærd og din sides effektivitet. Derudover kan du opsætte målsporing, hvor du kan definere dine ønskede mål, så du kan se præcis, hvem og hvor ofte en bruger udfører en ønsket handling (en såkaldt konvertering). Dette kan f.eks. være et salg, udfyldelse af kontaktformular, klik på tlf. nr. og meget andet.

Uden sporing vil du ikke kunne se, hvordan din side bliver brugt eller om der er udfordringer på din side, der forhindrer brugeren i at udføre en ønsket handling. Derudover ville du ikke kunne se, om din online annoncering er lønsom, hvilket er centralt for din online succes.

Indsigt i brugeradfærd

Brugeradfærd er vigtigt for at identificere, om dine indsatser rammer nogle relevante segmenter.

Indsigt i SEO–indsatser

Arbejder du med SEO, er det relevant at vide, hvilken effekt din SEO-indsats giver. Med sporing kan du få dybdegående datainsigt.

Indsigt i SEM–indsatser

Du bruger penge på annoncering, men ved du også, hvad effekten er? Med korrekt sporing får du data som kan afgøre, om der skal foretages justeringer.

Mulighederne

Hvordan hjælper vi dig med opsætning af sporing?

Data er nøglen til, at du kan optimere din online synlighed, og derfor er det vigtigt, at din sporing fungerer. SearchComet hjælper dig med:

Typer af mål

Hvilke parametre og handlinger kan vi måle på?

At opsætte sporing kan gøres på flere måder. Hos SearchComet bruger vi Google Tag Manager som en platform til at implementere sporingskoder, da denne løsning er fleksibel og skalérbar, så du altid har styr på dit setup.

Har du ikke allerede opsat en Google Tag Manager i dag, kan vi hjælpe dig med at finde frem til den rette sporingskode, hvortil vi får den koblet sammen med din Google Analytics og hjemmesiden. I samråd med dig, sørger vi ligeledes for at opsætte relevante mål ud fra dine KPI’er. Dette kan blandt andet være klik på e-mailadresser, telefonnummer og udfyldelse af kontaktformular.

Her er de typiske mål, vi opsætter:

Omsætning

Track alle køb på hjemmesiden, gennemsnitlige ordrestørrelser, omsætning og meget andet, så du altid er bevidst om afkastet af dine investeringer.

Opkald

Find ud af hvem der klikker på dine telefonnumre og tager kontakt, så du ved præcis hvor dine kundeemner kommer fra.

Klik på email

Spor på klik på e-mailadresser på din hjemmeside. Vi kan endda opsætte det, så du også kan se, hvilke e-mailadresser der klikkes på.

Leads/henvendelser

Har du en kontaktformular eller en anden måde at komme i kontakt med dine kundeemner? Få opsat sporing på alle formularer.

Signups

Er nyhedsbrevtilmeldinger vigtige for jer? Få opsat sporing på kontaktformularen, så du ved præcis hvor dine nye tilmeldinger kommer fra.

Bookinger

Et booking system er et klassisk makromål for mange, hvor online booking systemer er normen. Vil du have sporing på dit booking system, så ser vi på mulighederne.

Dertil sørger vi også for at opsætte sporingskoden sammen med din Google Analytics, så både du og vi hele tiden kan følge udviklingen af dine kunders adfærd på din hjemmeside. Har du ikke allerede i dag fået opsat din Google Analytics konto, hjælper vi gerne med opsætningen af den.

Derudover kan vi også tilbyde en gennemgang af din nuværende opsætning af Google Analytics, hvortil vi kommer med feedback på, hvad du ellers bør opsætte af sporingskoder, mål og andet, så du sikrer dig, at du får al den relevante data om dine besøgende med over i Google Analytics og Google Tag Manager.

Har du en webshop, er det naturligvis vigtigt, at den er opsat til E-handelsporing, så du hele tiden kan følge med i dine salg via Google Analytics.

Ønsker du hjælp til opsætning af sporingskoder og mål, så tag kontakt til os nu, så vi kan snakke mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

KONTAKT OS

Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?

Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.

Morten Lundgaard
CTO & Partner

Morten Lundgaard
CTO & Partner

DET RETTE MATCH

Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?

Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.

Vi er et godt match, hvis I...

Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...