Fordelene
Hvad er fordelene ved en tilrettelagt mediestrategi?
Den gennemsnitlige Millennial har ni social media-konti. Ved du, hvilke medier din målgruppe befinder sig på? Hvor finder de inspiration, og hvor konverterer de?
Vores medievaner er komplekse, men med den rette mediestrategi kan du ramme forbrugeren de rigtige steder, på det rigtige tidspunkt — med det rette budskab.
Millennials foretrækker for eksempel at engagere sig – og måske endda dele – et brands videoannoncer, hvis de er relevante for dem. Er dit produkt eller service meget teknisk, kan en blog være en god mulighed for dig, da tekst kan formidle detaljer bedre end andre medier. Hvilke medier der er relevante for din virksomhed, afhænger af dit produkt eller service og bør tilpasses det website, du ønsker at lede trafik og konverteringer over på.
Bedre ROI
Med en tilrettelagt mediestrategi slipper du for at bruge tid og penge på kanaler, som ikke skaber salg.
Synlighed i kunderejsen
Kunderejsen er lang, og man har sjældent råd til at være tilstede på alle touchpoints, men ved du, hvilke der er nødvendige for at skabe salg?
Målbare resultater
Vi kan ofte måle indsatsen af vores arbejde med digital marketing ret præcist. Derfor kan vi hurtigt se, om det vi gør, skaber værdi.
Mulighederne
Hvordan hjælper vi dig med at få en mediestrategi?
Det kræver tid og penge at arbejde med digital marketing. Derfor er det vigtigt, at du kender til de forskellige muligheder, så du kan træffe den rigtige beslutning. Vi kan støtte dig på rejsen, og vi hjælper med:
- Rådgivning om medieudvælgelse
- Kortlægning af muligheder på forskellige medier
- Prioritering af medier med størst afkastningsgrad
- Udarbejdelse af en medieplan
- Implementering af strategi
DET RETTE MATCH
Er vi det rigtige bureau for jeres forretning?
Inden du indleder et samarbejde med os, sørger vi altid for en grundig forventningsafstemning. Vi synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.
Vi er et godt match, hvis I...
- Søger et fast og tæt samarbejde
- Har høje vækstambitioner (måske også med internationale perspektiver)
- Ønsker et grundigt og professionelt setup
- Tør investere i jeres virksomhed og jeres brand
- Ønsker at arbejde med de mest kompetente specialister
Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...
- Søger de billigste eller en standard pakkeløsning
- Mener, at digital marketing er et kort projekt, som kan klares på kort tid
- Ikke finder værdi i et grundigt og professionelt setup
- Har et budget, der ikke matcher jeres ambitionsniveau
- Tror, at vi ikke stiller krav til jer i samarbejdet
Skal vi skabe synlighed for din virksomhed?
Søger du specialister i digital marketing, og har du brug for et team, der kan skabe synlighed for din virksomhed? Ikke nok med at vi er eksperter med stor erfaring inden for mange brancher, men vi formår også at gøre det forståeligt for dig, som netop skal til at starte rejsen.
Morten Lundgaard
Marketing specialist & Partner
Morten Lundgaard
Marketing specialist & Partner
Mere i dybden
Hvad handler en mediestrategi om?
Det handler nu om at finde frem til, hvilke medier du bør benytte dig af. Det handler ikke blot om at lægge en Facebook annonce online, hvis det ikke er her, at dine forbrugere kommer mest fra. Det sker dog ofte, at mange vælger den helt forkerte tilgang til deres digitale marketing strategi, og de ser derfor ikke på muligheden for en mediestrategi.
For at opnå den bedste mediestrategi, handler det først og fremmest om at finde frem til din målgruppe. Hvem er personerne, hvilken alder har de, hvor kommer de fra, og hvilket køn er det, der mest konverterer?
Når du har sat ovenstående i skema, vil det automatisk blive noget lettere for dig at kortlægge din mediestrategi. Du er nu klar over, hvem personerne er, hvad de vil vide, og hvilket budskab du skal bringe til dem.
Det er vigtigt, at du udvælger de rette medier og platforme på baggrund af dine muligheder på hver enkelt medie. Dernæst er det vigtigt at vide, hvilke medier der skal have den højeste prioritet — hvilke der er værd at investere i for netop din virksomhed.
Når du har fået kortlagt den helt rette mediestrategi, og den bliver eksekveret, vil du kunne mærke en forøgelse i dine salg, men samtidig også spare tid og penge.
Har du brug for hjælp til at få kortlagt en mediestrategi, kan vi hos SearchComet hjælpe dig. Vi forstår os på de mange forskellige medier, og vi har hjulpet både B2B og B2C virksomheder, der alle har forskellige budskaber.
Når vi udarbejder en mediestrategi, sørger vi for at finde frem til din målgruppe og brugeradfærden, så vi bedre kan kortlægge en mediestrategi.