Fordelene
Hvad får du ud af brugertesting?
En hjemmeside rummer et kæmpe potentiale, og kampen stopper aldrig for at forbedre brugernes oplevelse og øge konverteringsraten på hjemmesiden. Der er dog desværre mange hjemmesider ude i verden, hvor der ikke er arbejdet ind i at skabe den bedre brugeradfærd.
Hos SearchComet forstår vi os på brugeradfærden, og hvordan vi kan forbedre den ved hjælp af brugertests. Ved hjælp af disse brugertests kan vi være med til at øge din konverteringsrate, så du opnår flere konverteringer på din hjemmeside.
Inspiration
Find ud af præcis hvordan dine brugeres adfærd ser ud på din hjemmeside. Dette giver ny inspiration, der er datadrevet.
Viden
Hvor mange klikker på dit topbanner, på købsknappen, på produktgalleriet og meget andet. Få vished og bliv klogere på, hvad der er vigtigt.
Brugervenlighed
Øg dine konverteringsrater ved at løse dine brugeres frustrationer på din hjemmeside, så de får en bedre hjemmesideoplevelse.
Mulighederne
Hvordan hjælper vi dig med brugertesting?
Alle sider er forskellige, og den optimale løsning afhænger af, hvor meget trafik du har, samt hvordan din side er bygget op. Vi tager naturligvis gerne en snak med dig om, hvad der vil være den bedste løsning for dig, når vi taler om brugertests og det at skabe den bedste brugeradfærd.
- Ekspertgennemgang af din side
- Opsætning af brugertest-værktøj
- Planlægning af brugertests
- Opsætning og analyse af brugertests
- A/B splittesting af optimeringsforslag
Vi har en række værktøjer, som vi benytter os af, når vi laver brugertests. Vores værktøjer hjælper os med at finde databegrundede optimeringsforslag til hjemmesiden, så vi kan skabe en bedre brugeradfærd på hjemmesiden.
Vi kan blandt andet optage individuelle sessioner, så vi kan se præcis, hvordan brugeren navigerer på siden, som også fortæller os, hvilke udfordringer brugeren møder. Hvis din side har meget trafik, kan vi også bruge kvantitative værktøjer såsom heatmaps, hvor vi kan se, hvilke elementer på siden brugeren interagerer med.
Udover disse værktøjer kan vi også lave en heuristisk gennemgang af siden, hvor vi tester siden, og evaluerer opsætningen ud fra best-practice principper, hvilket identificerer udfordrende områder, der kræver optimering.
Optimeringsforslag kan testes med A/B splittesting, hvor vi kan se, hvilken effekt en ændring vil have på siden. Herved sikrer vi at de ændringer, vi implementerer, fungerer efter hensigten.
Er du interesseret i at høre mere om brugertests, og hvordan vi kan hjælpe dig, så tøv ikke med at kontakte os.
Skal jeg skabe synlighed for din virksomhed?
Søger du en digital marketing specialist, der sætter sig ind i din virksomhed og situation, og skaber de rette resultater? Udfyld nedenstående formular og jeg giver dig et kald, eller send mig en mail, og vi kan tage en dialog om mulighederne for et samarbejde.
Morten Lundgaard
Ejer og Marketing Specialist
Morten Lundgaard
Ejer og Marketing Specialist
DET RETTE MATCH
Er jeg den rigtige specialist til jeres forretning?
Inden du indleder et samarbejde med mig, sørger jeg altid for en grundig forventningsafstemning. Jeg synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.
Vi er et godt match, hvis I...
- Søger et fast og tæt samarbejde
- Har ambitioner om et længere samarbejde
- Ønsker et grundigt og professionelt setup
- Tør investere i jeres virksomhed og jeres brand
- Ønsker en troværdig specialist, der tager ansvar
Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...
- Søger de billigste eller en hurtig løsning
- Mener, at digital marketing kan klares på kort tid
- Ikke finder værdi i et grundigt og professionelt setup
- Har et lavt budget men skyhøje forventninger
- Vil have urealistiske garantier