Fordelene
Hvad er fordelene med Instagram Ads?
I januar 2018 var den største målgruppe på Instagram mellem 18-24 år efterfulgt af 25-34 årige. Instagram har over 1 milliard månedligt aktive brugere, og antallet af brugere stiger med omkring 5% hvert kvartal. Instagram bliver fortsat mere populær, og med værdifulde funktioner som Stories, har vi som annoncører en unik mulighed for at komme tæt på brugerne på en meningsfuld måde.
Perfekt til branding
Med sine flotte formater er Instagram Ads perfekt til at brande sin virksomhed, særligt hvis man arbejder inden for mode og design, eller søger at inspirere.
Billig annoncering
Instagram Ads er primært et visuelt medie på mobiltelefoner, og derfor er konverteringsraten lavere. Til gengæld er annonceringen meget billig.
Øg kendskabsgraden
Få dit brand ud til din målgruppe vha. algoritmebaserede målgrupper, der øger dit brands kendskabsgrad blandt din kernemålgruppe.
Mulighederne
Hvad er muligt med Instagram Ads?
Med Instagram Ads har du mange muligheder, da Instagram benytter sig af samme framework som Facebook Ads.
- Algoritmebaserede målgrupper – Med markedets stærkeste algoritme tilbyder Facebook målgrupper til næsten alle brancher
- Re-targeting – Målret mod personer der tidligere har besøgt din hjemmeside eller som tidligere har interageret med dit indhold på Facebook eller Instagram.
- Flotte visuelle annoncer – Slå kreativiteten løs og brand din virksomhed med flotte videoer eller fullscreen bannere.
- Skab loyalitet – Opbyg et following via Instagram Ads og skab loyalitet omkring dit brand.
Skal jeg skabe synlighed for din virksomhed?
Søger du en digital marketing specialist, der sætter sig ind i din virksomhed og situation, og skaber de rette resultater? Udfyld nedenstående formular og jeg giver dig et kald, eller send mig en mail, og vi kan tage en dialog om mulighederne for et samarbejde.
Morten Lundgaard
Ejer og Marketing Specialist
Morten Lundgaard
Ejer og Marketing Specialist
DET RETTE MATCH
Er jeg den rigtige specialist til jeres forretning?
Inden du indleder et samarbejde med mig, sørger jeg altid for en grundig forventningsafstemning. Jeg synes, det er vigtigt at få italesat værdierne, så vi sikrer, at der er et godt match inden igangsættelse. Herunder er der nogle typiske kendetegn på et godt og mindre godt match.
Vi er et godt match, hvis I...
- Søger et fast og tæt samarbejde
- Har ambitioner om et længere samarbejde
- Ønsker et grundigt og professionelt setup
- Tør investere i jeres virksomhed og jeres brand
- Ønsker en troværdig specialist, der tager ansvar
Vi er nok ikke de rigtige, hvis I...
- Søger de billigste eller en hurtig løsning
- Mener, at digital marketing kan klares på kort tid
- Ikke finder værdi i et grundigt og professionelt setup
- Har et lavt budget men skyhøje forventninger
- Vil have urealistiske garantier
Mere i dybden
Hvorfor annoncere med Instagram Ads?
For nogle vil Instagram Ads være oplagt, og det kan derfor kun gå for langsomt at blive synlig på denne platform. For andre kan Instagram Ads spille en mindre, men stadig effektiv, rolle i markedsføringen.
Uanset hvad er der noget for alle virksomheder – det handler blot om hvordan du målretter og præsenterer din virksomhed for segmentet.
På Instagram er det vigtigt at tænke platformen ind i dine overvejelser, når du vil annoncere. Instagram-annoncering administreres over Facebooks Business Manager konto, og her er mange bureauer tilbøjelige til at nedprioritere Instagram, så annoncerne designes efter de formater, der klarer sig bedst på Facebook.
Hos SearchComet forstår vi værdien i at behandle Instagram som sin egen platform og ikke bare en ekstra placeringsmulighed for dine Facebook-annoncer. Vi tænker brugernes oplevelse, platformens formater og dit brand ind i vores strategi, så vi får lavet meningsfulde annoncer, brugerne vil interagere med.