Hvorfor skal du brande din virksomhed?
Dit brand eksisterer ikke i din virksomhed eller organisation, men i dine kunders bevidsthed.
Dit brand er summen af dine kunders indtryk, som dannes gennem interaktioner med dig, dit produkt/din service og din virksomhed. Har du tænkt på, hvilket indtryk du gerne vil give dine kunder?
Der er bred misforståelse om, at små virksomheder ikke kan være brands. Du tænker måske også, at dit produkt eller service ikke er ’sexy’ nok til at brande sig på? Alle virksomheder kan være brands, men det handler om at have noget på hjerte — og turde udtrykke det.
På nuværende tidspunkt er konkurrencen hård i stort set alle industrier, og hvis du har noget, der adskiller dig fra dine konkurrenter, kan det være med til at sikre din plads på markedet i fremtiden og gøre det lettere for dig at danne relationer med dine målgrupper.
Hvor digital markedsføring handler mere om at ’pushe’ produkter eller services primært baseret på funktioner, er digital branding en disciplin, der handler om at fremhæve din virksomheds underliggende værdier til forbrugeren. Digital markedsføring er fantastisk til at få nye kunder, og magien opstår i synergieffekten med digital branding, som er bedre til at opbygge livslange relationer mellem din virksomhed og dine kunder.
Din branding strategi bør ikke kun tage afsæt i “Hvad..” men nærmere “Hvorfor..”. Hvorfor vælge dit brand? Hvorfor er dit brand så bedre end konkurrenternes, hvad er det netop, som gør dit brand så anderledes? Det hele handler om at tænke strategisk branding og finde frem til det, som du ønsker at kunderne skal opfatte jer på.
Det handler om at skabe et brand, som vil blive husket på det, som de virkelig gør. I 2020 var det nye sort, at der var fuld fokus på bæredygtighed. Og lad os være ærlige, det er stadig en ting. Vi er mere tilbøjelige til at vælge brands, hvor bæredygtigheden er i fokus. Dette er brandets “Hvorfor”.
Når du rammer dit helt rigtige, “Hvorfor”, vil dine forbrugere kunne huske dig, og de vil med garanti også føle en ekstra loyalitet hos dig, da dit brand har skabt noget genkendeligt. Det er aldrig for tidligt at starte med at tænke “Hvorfor” med ind i din branding strategi.
Hos SearchComet står vi klar til at hjælpe dig med en branding strategi, hvor der tages afsæt i “Hvorfor”. Vi tager afsæt i dine nuværende konkurrenter, dine ønsker – og vigtigst af alt – hvad kunderne gerne vil have. Vil du høre mere om mulighederne for en branding strategi, er du altid velkommen til at kontakte os.
SearchComet hjælper dig med:
Identificere touch points, hvor du kan skabe værdi
Skabe engagement hos og interaktion med dine kunder
Segmentere målgrupper og tilrettelægge budskab
Hjælp til implementering af en branding strategi
Udarbejdelse af handlingsplan