digital strategi

Mediestrategi

Find de rette medier ud fra, hvor du har de bedste muligheder og kan opnå den største afkastningsgrad.

Hvorfor tilrettelægge en Mediestrategi?

Den gennemsnitlige Millennial har ni social media-konti. Ved du, hvilke medier din målgruppe befinder sig på? Hvor finder de inspiration, og hvor konverterer de?

Vores medievaner er komplekse, men med den rette Mediestrategi kan du ramme forbrugeren de rigtige steder, på det rigtige tidspunkt — med det rette budskab.

Millennials foretrækker at engagere sig og måske endda dele et brands videoannoncer, hvis de er relevante for dem. Er dit produkt eller service meget teknisk, kan en blog være en god mulighed for dig, da tekst kan formidle detaljer bedre end andre medier. Hvilke medier der er relevante for din virksomhed, afhænger af dit produkt eller service og bør tilpasses det website, du ønsker at lede trafik og konverteringer over på.

Det handler nu om at finde frem til, hvilke medier du bør benytte dig af. Det handler ikke blot om at lægge en Facebook annonce online, hvis det ikke er her, at dine forbrugere kommer mest fra. Det sker dog ofte, at mange vælger den helt forkerte tilgang til deres digitale marketing strategi, og de ser derfor ikke på muligheden for en mediestrategi.

For at opnå den bedste mediestrategi, handler det først og fremmest om at finde frem til din målgruppe. Hvem er personerne, hvilken alder har de, hvor kommer de fra, og hvilket køn er det, der mest konverterer?

Når du har sat ovenstående i skema, vil det automatisk blive noget lettere for dig at kortlægge din mediestrategi. Du er nu klar over, hvem personerne er, hvad de vil vide, og hvilket budskab du skal bringe til dem.

Det er vigtigt, at du udvælger de rette medier og platforme på baggrund af dine muligheder på hver enkelt medie. Dernæst er det vigtigt at vide, hvilke medier der skal have den højeste prioritet — hvilke der er værd at investere i for netop din virksomhed.

Når du har fået kortlagt den helt rette mediestrategi, og den bliver eksekveret, vil du kunne mærke en forøgelse i dine salg, men samtidig også spare tid og penge.

Har du brug for hjælp til at få kortlagt en mediestrategi, kan vi hos SearchComet hjælpe dig. Vi forstår os på de mange forskellige medier, og vi har hjulpet både B2B og B2C virksomheder, der alle har forskellige budskaber.

Når vi udarbejder en mediestrategi, sørger vi for at finde frem til din målgruppe og brugeradfærden, så vi bedre kan kortlægge en mediestrategi.

 

SearchComet hjælper dig med:

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Rådgivning om medieudvælgelse

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Kortlægning af muligheder på forskellige medier

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Prioritering af medier med størst afkastningsgrad 

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Udarbejdelse af en medieplan

Heavy Check Mark on Google Android 4.4 Implementering af strategi


Vil du høre mere om dine muligheder med en Mediestrategi, så kontakt os nu.

    GRATIS POTENTIALEANALYSE

    Bestil en gratis potentialeanalyse som startskuddet på, hvordan du når dine mål.

    Bestil potentialeanalyse Læs mere om samarbejdet