Digital marketing strategi — Et skridt mod en ny verden

Vi udarbejder din digitale marketing strategi på baggrund af indsigt i markedet og din virksomhed. Alt vores arbejde er funderet på validt datagrundlag og dine digitale målsætninger.

Vi tror på, at en digital strategi altid skal ses som en overbygning til jeres overordnede strategi, og derfor er et tæt samarbejde nøgleordet til en succesfuld og resultatbåret fremgangsmetode. Det gør en verden til forskel.

Kontakt os Gratis potentialeanalyse
digital-strategi_mobile-banner

Vidste du, at…

Vidste du, at…

Vi tilbyder 

En digital marketing strategi er for dig, der savner et overblik og en handlingsplan for din væren og ageren online. Mulighederne er noget nær uendelige, og det kræver et vist indblik i den digitale verden at evaluere hvor og hvordan, du kan udnytte internettet til din fordel.

En af vores kerneværdier helt tilbage fra, da SearchComet først så dagens lys, var en personlig og nærværende tilgang til digital marketing og vores kunder. Derfor værdsætter vi også en datadrevet tilgang til arbejdet og klar gennemsigtighed i fremgangsprocesser i vores samarbejder.

Det er netop kvaliteter, der hjælper os og vores kunder med at levere en skræddersyet digital marketing strategi, der tager hensyn til lige præcis jeres behov, ønsker og udfordringer. Målet er en overordnet strategi, der berører og involverer ikke bare enkelte dele af en digital marketing plan, men en variabel løsning, som passer til jeres situation, muligheder og ønsker.

Investeret digital marketing

Det er selvfølgelig forholdsvis hurtigt og ligetil at opsætte forskellige annoncekampagner på blandt andet de sociale medier, og I visse tilfælde er det også et fint udgangspunkt.

Men uden en specificeret plan og et konkret mål at sigte efter, så famler man altså lidt i blinde. Og endnu værre er det faktum, at det er sværere at vide, hvad man nøjagtig skal bruge al den data til, man får samlet ind i løbet af en annoncekampagne eller anden form for digitalt marketing push.

Hvis der er en ting, den digitale verden er god til, så er det at spytte data ud. Udfordringen, og de store gevinster, ligger i at udnytte den data på en forsvarlig og effektiv måde, så du når ud med de rette budskaber til de rette mennesker på det rette tidspunkt.

Og det får du kun, hvis du har en god og velovervejet digital marketing strategi at læne dig op ad. Når den strategi så tilmed er udarbejdet at et digital marketing bureau, der er ligeså investeret i resultaterne, som I er, så kan man næppe være mere forberedt.

Uden det skyder I mest af alt med spredehagl.

Derfor er det vigtigt allerede fra dag 1 at tage udarbejdelsen af relevante søgeord seriøst og holde forventningerne til konverteringsraten på et realistisk niveau.

Fordi det kan, til tider, gå hurtigt med digital marketing. Og det er i og for sig en god ting.

Men for at bibeholde væksten, den opadgående kurve og, ikke mindst, gode placeringer på søgemaskineresultaterne, er en klar digital marketing strategi alfa og omega.

Tre grundregler for en god digital marketing strategi

Det er vigtigt, jeres marketing strategi også stemmer overens med jeres nuværende og, ikke mindst, fremtidige situation. Hvad er virksomhedens øjeblikkelige behov og muligheder, og hvad kan vi sige om dem i fremtiden? Hvilke udviklinger er på vej?

Med andre ord, så handler det om at forholde sig vaks og på forkanten med nye udviklinger på både brancheniveau og indenfor digital marketing generelt.

Hvordan tilrettelægger vi en skræddersyet plan, der på en og samme tid lægger op til forbedringer og optimeringer på et digitalt marketingplan for jeres virksomhed og samtidig også tager højde for, at der skal være plads til, at den plan skal kunne justeres efter behov, ønsker og nye muligheder?

Se, det er et langt spørgsmål, men det er også det rette spørgsmål at stille.

En god, brugbar digital marketing strategi gør i bund og grund tre ting:

  1. Den sætter kursen for vejen frem — hvor er der muligheder og hvordan udnytter vi dem bedst?
  2. Den tager udgangspunkt i så meget foreliggende og relevant data som muligt — hvad ved vi om vores målgruppe(r) og hvordan når vi bedst og mest effektivt ud til dem?
  3. Den er ikke en separat strategi fra resten af jeres brand- og marketingstrategier men i stedet en integreret del af deres af overordnede ambitioner — hvor er vi i forvejen og hvordan styrker vi bedst helheden?

Der indgår naturligvis flere andre faktorer, der er med til at forgrene og specificere de forskellige muligheder, der er med digital marketing. Men det er vores overbevisning, at enhver effektiv digital marketing strategi i mindste fald involverer ovenstående.

Det er med andre ord fundamentet for en nøje tilrettelagt fremgangsmetode.

Husk også at have øje på udfordringer

Dertil skal potentielle udfordringer heller ikke glemmes.

Hvis jeres digitale marketing strategi ikke også er lagt og planlagt med udfordringer in mente, giver det jo sådan set heller ikke rigtig mening at have en plan overhovedet.

Det vil sige, formålet er ikke kun at fremlægge og arbejde frem mod jeres ambitioner; det er mindst ligeså vigtigt at være forberedt på de problemer og hindringer, der uundgåeligt dukker op i tide og utide.

Kun sådan er I bedst forberedt på ændringer i markedet såvel som digital marketing generelt.

Nærværende og skræddersyet strategi

Hvordan sikrer I så, at I får den bedste digitale marketing strategi, der passer til jeres behov, udfordringer og ambitioner og samtidig tager højde for eventuelle ændringer på markedet? Hvordan kan I vide jer sikre i, at jeres strategi egentlig er eksekverbar?

Det korte svar?

Det kan I ikke. Der findes ingen garantier, når det kommer til digital marketing.

Det lidt længere svar?

Man kommer langt med en dedikeret indsats og et oprigtigt samarbejde. Det er ihvertfald vores erfaring ovenpå flere år med SEO, online annoncering og digital marketing generelt.

For at gøre en konkret forskel og være så forberedt på udfordringer som muligt, er det bedste våben tæt samarbejde og et digital marketing bureau, der faktisk har rig og relevant indsigt i jeres situation og muligheder.

Det er kun en af årsagerne til, vi værdsætter og sælger os selv på vores nære samarbejde og datadrevne tilgang til enhver kundes digitale marketing strategi. Kun sådan kan vi bedst yde den høje service, vi stræber efter, og levere de resultater, vi i fællesskab sigter mod.

Hør, hvordan vi kan hjælpe dig

Udfyld kontaktformularen og vi kontakter dig indenfor 24 timer.
Vi glæder os til at tale med dig.